Sinds kort zijn L-space en ik verantwoordelijk voor de kalender met evenementen die zichtbaar is op Lowlug.nl Heb je een leuk evenement welke nog niet in de AFOL kalender voorkomt laat het dan a.u.b. even weten dan zetten we die er meteen in! We vragen je wel zoveel van onderstaande informatie aan te leveren zodat we die zo compleet mogelijk kunnen verwerken.
Wat willen we zoal weten:
Naam van het evenement
Naam organisator
Datum en tijden van het evenement
Locatie van het evenement
Entreeprijs
Website
Flyer (mag ook een Instagram post zijn die je bent tegen gekomen)
L-space en ik zullen dit topic in de gaten houden en ervoor zorgen dat alles verwerkt wordt, tot waar we het verwerkt hebben zullen we even melden.
Ik zie de naam wel tussen de datum/data en de locatie, maar met moeite en nauwelijks leesbaar in een zeer donkerblauwe kleur die amper afsteekt tegen de zwarte achtergrond.
Bricknook schreef: ↑vr jul 19, 2024 8:59 pm
Ik zie de naam wel tussen de datum/data en de locatie, maar met moeite en nauwelijks leesbaar in een zeer donkerblauwe kleur die amper afsteekt tegen de zwarte achtergrond.
Nou je het zegt inderdaad, dat is het! .
(Rustig aan @Stuifzand, het is leesbaar zonder Darkmode, dus ik heb een workaround. )
Ik zag op Marktplaats een Lego beurs Bricks & build in Hoogeveen op 2 en 3 november.
Is iemand bekend met deze beurs of de organisatie?
Voor mij is het relatief dichtbij en ik dacht: misschien is het wel leuk om daar te gaan staan met mijn castle layout. Maar dan vind ik het wel fijn wat ik kan verwachten en wat voor ervaring mensen hebben hiermee.
Ik ken de naam niet maar dacht dat die ook gebruikt werd in Nijverdal maar dat weet ik niet zeker. Ik lees op facebook dat de inschrijvingen al vol zitten voor exposanten en dat dit hun eerste editie is.
Ik heb ze een mailtje gestuurd. Ff afwachten wat hun reactie is om te zien wat voor Lego evenement het zal zijn. Ik denk dat ik sowieso wel ff ga kijken dan.
Ik heb contact gehad via de mail met de organisator.
De verhouding verkoop/show is 40/60%, al kreeg ik het idee dat hij niet veel moccers had kunnen vinden(of dat dat nogal lastig is). Er zijn nog een paar plekken over dus kun je je nog aanmelden om te exposeren. Quote:"Mijn voorkeur zelf als AFOL en niet als evenementen organisator is een verhouding van 60/40 % show verkoop.
Echter word weinig meer gemoct en wat er wel gemaakt word is vaak in opdracht en word dus wanneer klaar niet tentoongesteld maar verkocht"
-Geen idee in welk deel van de moccers/Afol-wereld hij zich bevindt, maar ik herken dat niet. Of is dat buiten Lowlug heel normaal dat je in opdracht moct?-
Verder is het wel goed geregeld voor de exposanten. Je moet wel zelf afrok materiaal meenemen. Hij wil ook nog iets van een Afol avond organiseren.
Mhh dat moet ik er eens over nadenken, wel leuk nog een extra beurs. Misschien met mijn stukje van Paradisa staan. Maar wat ik hem zo "lees" zeggen is wat ik veel op facebook wel zie. Denk dat dat ook een grote graadmeter is helaas.
Het klinkt nog best interessant om daar een keer te proberen of exposeren wat voor mij is. 40 minuten rijden is te overzien. Alleen 2 dagen weet ik zeker dat ik dat momenteel niet ga redden. Wordt er van exposanten eigenlijk altijd verwacht dat je er beide dagen staat of gebeurt het ook vaak dat een exposant er maar 1 dag staat?
Ik heb twee keer eerder op een leuke kleine beurs in Hoogeveen gestaan. Ik vermoed dat dit wel een andere organisator is.
Als er meerdere Lowluggers exposeren wil ik ook wel meedoen. Het is naast mijn ouderlijk huis. Alleen onhandig dat ik net mijn lego naar Leiden heb verhuisd.
Deze kreeg ik net via whatsapp doorgestuurd. Even op de site van het park gekeken, maar kon niet echt meer informatie vinden. Maar lijkt mij een mooi dagje uit:
IMG-20240819-WA0000.jpg (436.72 KiB) 8752 keer bekeken
Wat betreft het park zelf, dat ken ik. Voorheen was het de Olmense Zoo. Het is een park dat op een aantal punten wel mag worden verbeterd/gemoderniseerd. Het Chimpaansee-verblijf is daar misschien wel het sterkste voorbeeld van.
Dat willen ze ook echt wel in Olmen en daar wordt ook echt wel aan gewerkt. Het nieuwe bintoerong/beermarter-verblijf is daar een voorbeeld van, evenals de plannen voor een nieuw chimpansee-verblijf. Maar daar gaat tijd (en geld) overheen en de Corona-jaren hebben ook niet geholpen. Olmen ligt in de provincie Antwerpen, waar Corona het hardst om zich heen greep in België en waar de maatregelen ook ingrijpender waren; vanuit Nederland gold bijvoorbeeld in Antwerpen destijds code oranje, terwijl in de rest van Vlaanderen code geel gold.
Als je daar van bewust bent, is het nog een heel aardig park. Grote collectie tropische vogels (de meesten, zoals papegaai-achtigen, neushoornvogels en kaketoes in afgesloten volières, maar ook een doorloopvolière met o.a. ibissen) en roofvogels (voornamelijk uilen en 1 of 2 arend-achtigen) en ook een grote collectie katachtigen (daar is het ooit mee begonnen in Olmen). Kleine disclaimer: ik ben er altijd met licht-zomers weer geweest (goede septemberdagen). Ik weet niet hoe het park erbij ligt als het vol herfst is, of als de winter zich al aan kan dienen.