Forum

Meldingen
Alles wissen

Nieuwe onderdelen (2021)

Pagina 4 / 4
TAFOL

Klopt, dat torso is inderdaad al voor Robin Loot gebruikt. Het is dus niet helemaal nieuw meer, maar toch nog wel een beetje omdat het alleen nog maar in die ene set is gebruikt.

En dat schouderpantser komt inderdaad al voor in de Ninjago-sets van vorig jaar (alleen de 63435 volgens mij, in flat silver en pearl gold. Dat andere schouderwerk (37614) komt origineel van de Praetorian Guards uit set 75216. In flat silver voor het eerst in Ninjago City Gardens en de Blacksmith.) 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 24 januari 2021 22:22
Geplaatst door: @twan
afbeelding

op rebrickable heet ie "tank thread with extra bit" lol lol  

zit in ninjago city gardens, maar gemaakt voor een roltrap in een friends set

Meer LBG!! klappen klappen klappen  

Wee je ook welke set? Op Bricklink kan ik alleen vinden dat onderdeel 69900 2x in Ninjago Gardens zit.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 28 januari 2021 22:21
Rick
 Rick

Friends winkelcentrum (41450)

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 28 januari 2021 22:36
Duq
 Duq

Twee nieuwe onderdelen in de Porsche. Een 5x5 kwart cirkel met schuine kant en een 10 lange curved slope.

Ik ben benieuwd of we die lange curved slope ooit in iets anders gaan zien. Ik hoop dat hij een keer in rood komt...

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 29 januari 2021 00:12
Twan liked
Twan
 Twan

Ja die zijn wel mooi ja!

zie je misschien niet van de afbeelding, maar er zit een extra curve onder die lange curved slope

afbeelding

Denk dat die onderdelen er nooit waren gekomen als er geen porsche was gemaakt. De 5x5 lijkt op zich veel op een al bestaande 5x5 (curved)

afbeelding

Deze vinden jullie vast ook wel geweldig (van vidiyou) /s lol lol lol  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 29 januari 2021 00:41
Twan
 Twan

Nieuwe onderdelen in monkey kid sets:

De paarse kan wel leuk zijn (in een andere kleur natuurlijk lol ), maar ik vind de zwarte persoonlijk niet zo veel aan, maar ben benieuwd wat jullie er van vinden?

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26 februari 2021 00:53

Precies wat jij zegt eigenlijk. lol  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26 februari 2021 08:24
Twan liked

Voor versieringen in een wand kan die laatste wel mooi zijn, maar dan liever in een andere kleur.  Of uiteraard voor een chinees dakje.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26 februari 2021 08:25
Iook
 Iook

Bij de space shuttle zie ik een aantal (voor mij) nieuwe onderdelen:

image

onder de scharnier lijkt mij een soort halfronde cheese slope te zitten. 1x1x2/3 maar dan rond. (edit: is een slope curved double)

image

nieuwe bracket (blauw)

image

kwart ronde koepel op de cockpit

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 22 maart 2021 15:17
Human

die laatste is zeker leuk en zo te zien sluiten ze nauw aan op de curved 1x4 slope. 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 22 maart 2021 15:30

De 1x3 curved slope bedoel je denk ik.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 22 maart 2021 15:42
Twan liked
Merman

3FDBF63D 1242 4777 853B D708F4F2D6AE

In de nieuwe Vidiyo sets zit een 1x5 plate. Zie deze foto van Instragram

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 29 april 2021 10:30
Iook
 Iook

Die kan wel eens verdraait handig zijn soms gehgeh  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 29 april 2021 11:11
KlaasK

Goede ontwikkeling!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 29 april 2021 11:33
Raven

Aan de andere kant, als we voor elk "probleem" een oplossing gaan gieten dan is het creëren van bijzondere bouwwerken steeds makkelijker. Onderdeel van de uitdaging voor mij is altijd het bouwen met wat er is. Dat gezegd hebbende is dit natuurlijk de natte droom van veel trein en auto bouwers.... lol  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 30 april 2021 09:51
Henk liked
Iook
 Iook

Ben ik ook wel met je eens Raven. Het gamma aan onderdelen wordt misschien soms wel erg gemakkelijk aangevuld met een nieuw element. Misschien wel een nadeel van het grote succes van Lego momenteel, dat het maken van mallen (die peperduur waren/zijn) wordt gezien als zakgeld uitgaven. fluiten  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 30 april 2021 10:27
Henk liked
aawsum
Geplaatst door: @raven

Aan de andere kant, als we voor elk "probleem" een oplossing gaan gieten dan is het creëren van bijzondere bouwwerken steeds makkelijker. Onderdeel van de uitdaging voor mij is altijd het bouwen met wat er is. Dat gezegd hebbende is dit natuurlijk de natte droom van veel trein en auto bouwers.... lol  

Zeg je nu dat trein en auto bouwers niet de uitdaging zien van bouwen met wat er is wink  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 30 april 2021 11:25
Raven

Vooral dat heel veel daar 5 breed is als ideale maat en dus veel instabiliteit scheelt. klappen  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 30 april 2021 14:12
aawsum

daar heb je een punt. Al heb ik nog nooit het gevoel gehad dat ik een 1x5 plate nodig had.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 30 april 2021 17:31

Nou een plate van 5 breed is denk ik toch al meer dan 10 jaar onderwerp van gesprek. Qua wens.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 30 april 2021 19:12

Ik ben er wel blij mee

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 30 april 2021 19:24

https://twitter.com/JANGBRiCKS/status/1387933225310318592?s=20

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 30 april 2021 19:29
lego mickey and friends 10775 mickys und donald ducks farm

In set 10775 zit een schaap!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 03 mei 2021 14:19
ID5
 ID5

Daar heb ik er wel een paar van nodig, en ook nog een paard, wel dezelfde opdruk als de smidse maar toch.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 03 mei 2021 18:24

In het nieuwe Frozen IJskasteel (43197) wat op 1 juli verschijnt, lijkt een nieuwe corner slope te zitten: 

image

Deze lijkt op de bestaande Wedge 2x2 (Slope 45 corner), maar dan 2 bricks hoog. 

image

Zou leuk zijn als ie ook nog in een paar andere (meer bruikbare) kleuren verschijnt in de toekomst 🙂 

(overigens lijkt die corner 'pilaar' onder die slope ook een nieuw onderdeel te zijn, maar weet het niet zeker).

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 02 juni 2021 16:50
Twan liked
Twan
 Twan
Geplaatst door: @brick_rebel

In het nieuwe Frozen IJskasteel (43197) wat op 1 juli verschijnt, lijkt een nieuwe corner slope te zitten: 

Deze lijkt op de bestaande Wedge 2x2 (Slope 45 corner), maar dan 2 bricks hoog. 

Zou leuk zijn als ie ook nog in een paar andere (meer bruikbare) kleuren verschijnt in de toekomst 🙂 

(overigens lijkt die corner 'pilaar' onder die slope ook een nieuw onderdeel te zijn, maar weet het niet zeker).

ooh, cool! Die had ik nog niet gespot, ik had nog niet zo'n hoge kwaliteit van de afbeelding gezien!

Die pilaar panel is idd ook nieuw.

sws wel veel moois in die set, de trap is gemaakt met 4L L-vormige technic beams! vast de meeste technic in een minidoll set, haha!

Nog een nieuwe part:

https://www.brothers-brick.com/2021/05/16/lego-speed-champions-76905-ford-gt-heritage-edition-and-bronco-r-review/lego-speed-champions-76905-ford-gt-heritage-edition-and-bronco-r-review-20/

lijkt me ook wel handig als 2L bar!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 02 juni 2021 18:17
Raven

Daar wil ik wel 1000 van

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 02 juni 2021 19:02

Kopen! duim  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 02 juni 2021 23:22
Twan
 Twan

bulk voor de lug?

ik vind 1000 persoonlijk wel wat enthousiast lol  

misschien 100 ook. die verdikking in het midden is wellicht wel  irritant

tenzij... is die precies de dikte van een stud? dan kan je wel lekker makkelijk (legaal) snotten!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 02 juni 2021 23:36
Raven

Heerlijk om te greeblen, dit soort spul bestel ik altijd mee als ik in BL store rond dwaal. 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 03 juni 2021 08:17
Twan liked

Oh mijn hond, dat is precies wat ik nodig heb!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 05 juni 2021 22:31
Rick
 Rick

Nog een nieuwe part:

lijkt me ook wel handig als 2L bar!

Had ik het toch goed gezien een half jaar geleden. fluiten Lijkt me een handig en veelzijdig onderdeel.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 06 juni 2021 19:01
Twan
 Twan

Haha, ik was helemaal vergeten dat ze inderdaad ook in die vidiyo promo zaten! helaas zaten ze niet bij de figuurtjes, of wel?

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 07 juni 2021 13:13

Haha, ik was helemaal vergeten dat ze inderdaad ook in die vidiyo promo zaten! helaas zaten ze niet bij de figuurtjes, of wel?

Neen sad ik heb alle figuurtjes maar geen 2L bar met stop.

Goed opgelet Rick!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 08 juni 2021 13:43
Twan liked
Geplaatst door: @duq

Twee nieuwe onderdelen in de Porsche. Een 5x5 kwart cirkel met schuine kant en een 10 lange curved slope.

Ik ben benieuwd of we die lange curved slope ooit in iets anders gaan zien. Ik hoop dat hij een keer in rood komt...

Hij zit nu in de net onthulde typemachine in het zandgroen

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 09 juni 2021 16:02
LegoRK

Die 2l bar part zit ook in het oranje vliegschip 76193 zie ik nu ik bij zakje 11 ben aanbeland.

Helaas kun je m niet voor pneumatische toepassingen gebruiken, gemiste kans.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 10 juni 2021 15:41

Die 2l bar is voor mij echt een welkome toevoeging, van sommige onderdelen heb ik wel het idee "was dat nu echt nodig", maar deze ga ik zeker een bult van bestellen 🙂

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 16 juni 2021 10:49
Twan liked
Pagina 4 / 4
Deel: