Forum

Meldingen
Alles wissen

Ideas 2021

Pagina 1 / 5

Uiteraard gaat Ideas ook door in 2021.

We kunnen dit jaar onder andere een Winnie de Poeh en een Home Alone-set verwachten, maar van een kleinere set is de eerste afbeelding verschenen:

BRON

Citeren
Topic starter Geplaatst : 11 december 2020 22:21
Henk liked
ggj
 ggj

Leuk! biggrin  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 11 december 2020 23:02
Raven

Was dit niet een wedstrijdje op ideas enige tijd geleden?

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 12 december 2020 00:09

Klopt.

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 12 december 2020 00:14
FB IMG 1609498117751

Dit schijnt de nieuwe ideas set ge worden.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 januari 2021 12:50
Virani and mark1991t liked

Een van de weinige ideas sets die er naar mijn mening echt op vooruit gaat.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 januari 2021 13:18
Raven

Ik vind dat het wel de charme verliest van een echt vervalen middeleeuws huisje. Het is recht, ordelijk en zonder gefreubel. Dat gezegd hebbende snap ik wel waarom ze het doen. Bouwbaarheid en ook parts intensiteit, hopelijk dan nu onder de 100 euro houden. Ik ga hem kopen maar wel onder protest  lol  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 januari 2021 13:51
LegoRK liked
Large

Vind hem ook leuk geworden!

Het detailniveau van het origineel is waarschijnlijk niet betaalbaar...

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 januari 2021 14:00

Die is inderdaad erg leuk geworden.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 januari 2021 16:32

Eindelijk weer een castle set! Daar word ik blij van.

Voor de parts alleen al gaat die er zeker komen.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 januari 2021 17:42

Nou nog hopen op wat leuke figs en diertjes erbij klappen  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 januari 2021 19:43
Jalkow

Ik hoop ook op dieren! En onder de 100,- zie ik niet gebeuren.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 januari 2021 19:58
Raven

Weer wat geitjes!!!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 januari 2021 19:59
Rick
 Rick
Geplaatst door: @stuifzand

Een van de weinige ideas sets die er naar mijn mening echt op vooruit gaat.

Eens. Ik vind de strakkere look voor het dak en de muren mooier. Ik vind het orgineel te vervallen voor LEGO. Het zal ook wat steviger zijn. Ik ben benieuwd hoe het er "in the brick" uitziet.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 januari 2021 20:23
ggj
 ggj

https://www.lego.com/nl-nl/page/lego-offers-promotions?icmp=LP-SHD-Standard-NO_Disruptor_40448_Vintage_Car_GWP-P-NO-RFE61F2TE1

De 40448 Vintage Car is vanaf nu tot 17 januari te krijgen bij aankopen vanaf €85

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 januari 2021 20:35
Geplaatst door: @jalkow

Ik hoop ook op dieren! En onder de 100,- zie ik niet gebeuren.

Als het maar geen 200 wordt zoals piraten baai. Gelukkig veel minder groot en minder onderdelen.

Alhoewel. Als ze er 10 gieten en 4 koeien en 2 tijgers en een sabeltandtijger bij doen dan vind ik dat niet echt een probleem lol  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 januari 2021 20:38

Een must buy! duim  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 januari 2021 23:23
Raven

Ja maar Sander jij koopt al bijna alles lol  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 02 januari 2021 08:53
abcd
 abcd

Het origineel had ik gekocht, de uiteindelijke versie zal ik niet kopen. Jammer.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 02 januari 2021 11:27
mark1991t liked

Ik weet niet hoe betrouwbaar bricktastic is, maar daar verwachten ze een prijs van 150 euro. Ik vind het origineel een stuk mooier, maar begrijp ook wel dat hem dat niet ging worden. Dan zou hij ook zeker de helft duurder zijn geworden. En ook ik hoop op een paar leuke diertjes erbij, naast de minifigs die zeker wel goed zullen zijn.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 02 januari 2021 12:04
LegoRK

Ik vind m toch tegen vallen. Deze is meer cartoonesk ofzo.

Misschien als ze meer donkere kleuren hadden gebruikt zoals in het orgineel zou het al heel anders/beter lijken denk ik.

Ik hoop dat de uiteindelijke versie er nog een stuk beter uit gaat zien.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 02 januari 2021 16:32
Henk liked

Ik vind het niet slecht gedaan, zeker als je de extra restricties voor Ideas sets in je achterhoofd houdt.

Wel heb ik een beetje moeite met het dak; dat zandgroen had voor mij best met donkerblauw gedaan mogen worden en dan wat leaves 4x3 en/of 5x6 erover. Dit ziet er een beetje uit als een WIP foto zo.

Van wat ik zo zie wordt het eerder een set van 149 dan van 99 euro, maar als er een paar leuke minifigs en een of twee leuke diertjes bijzitten(de otter in zwart met dark tan of de haas uit de HP set 75966 in dark tan met tan) vind ik het dat geld wel waard.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 02 januari 2021 18:23
Henk
 Henk

Ik ben recent uit mijn Dark Age dus dit is eigenlijk de eerste keer dat ik de omzetting van een winnend idee naar een productierijp model serieus bekijk. Nou is het een eer (en terecht) in de Lego-wereld als jouw idee het tot een daadwerkelijke produktierijpe set brengt maar als ik zie wat Lego hier heeft overgelaten van het origineel, dan zou ik me toch enigzins bekocht of zelfs beledigd voelen. Uiteraard snap ik de toevoeging van Ravelino dat er rekening moet worden gehouden met restricties. Maar hier is wel heel weinig overgebleven van het originele idee. Ik zie maar 2 overeenkomsten tussen idee en set en dat is een vakwerkhuis met een blauw dak. Zoals LegoRk al zei: cartoonesk.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 02 januari 2021 22:42

^^ Brickset heeft er vandaag een artikel over gepubliceerd, waarin je kunt zien wat LEGO 'heeft overgelaten' van andere ideeën. Best de moeite waard om te lezen. Uiteindelijk stem je op Ideas op een idee, niet op een uitgewerkt concept.

Een voorbeeld van een idee waar niet veel meer van het origineel over was:

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 02 januari 2021 23:19
Henk liked

Ik vind juist dat Lego met beperking en restricties. Vooral aantal parts, betaalbaarheid en moeilijkheidsgraad het originele idee mooi vertaald heeft naar een definitief Lego design. Het heeft beduidend meer detail en beter kleur gebruik dan Lego eigen merk en het karakter van het huis is ook redelijk overeind gebleven.

Ook de olijf groene plates als grond alleen dan kleiner en minder ipv die grote kwart cirkel bricks. Kosten reductie maar het oogt hetzelfde.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 02 januari 2021 23:28

Binnen de ideas serie is het lego model, voor wat mij betreft, altijd een downgrade van het orgineel.  Ik denk dat veel  ontwerpers toch een kleine hartverzakking hebben gekregen nadat men gezien heeft hoe hun ontwerpen zijn "verbeterd"

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 03 januari 2021 01:35
Henk liked

Benieuwd naar de binnenkant en inrichting!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 03 januari 2021 13:00
SollX
Geplaatst door: @junkstylegio

Binnen de ideas serie is het lego model, voor wat mij betreft, altijd een downgrade van het orgineel.  Ik denk dat veel  ontwerpers toch een kleine hartverzakking hebben gekregen nadat men gezien heeft hoe hun ontwerpen zijn "verbeterd"

Net als die auto die er nu gratis bij zit.

Al vind ik barracuda bay, wel echt veel gaver dan het origineel

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04 januari 2021 00:04
astute

De sets die tussen nu en de zomer worden beoordeel zijn net gepubliceerd op het officiele blog: https://ideas.lego.com/blogs/a4ae09b6-0d4c-4307-9da8-3ee9f3d368d6/post/356335d0-84d1-44ab-855d-68896e332159

Een totaal van 25 sets!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04 januari 2021 15:20
mark1991t liked
Raven

Het politie station valt af gok ik zo, evenals het colloseum  fluiten  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04 januari 2021 15:56
Ravelino liked
TAFOL

Ik hoop dat Bag End en Avatar: The Illuminated World of Pandora gekozen worden, vooral met Avatar 2 (december 2022) in het vooruitzicht. biggrin  

Die Motorized Lighthouse, Little Venice en The Car Wash zien er ook niet verkeerd uit. duim  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04 januari 2021 16:02
Henk
 Henk

The Car Wash ziet er inderdaad niet verkeer uit maar doet me wel erg denken aan Lego 10260 Downtown Diner.

De Boeing 737, de GMC en de Auto Union mogen ze van mij direct op de markt brengen.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04 januari 2021 16:18
LegoRK liked
Large

ATLA sowieso cool  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04 januari 2021 17:43
aawsum

Ik vind er wel een aantal mooie ontwerpen bij zitten, maar ook een aantal waarvan ik geen idee heb wat het is/moet voorstellen. Bv de TX master games of the among us. En laten we de open MRI niet vergeten. Het geeft toch wel aan dat het stemsysteem aangepast moet worden wat mij betreft.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04 januari 2021 18:02

Among us ziet er best realistisch uit, voor diegene die het spel kennen. Momenteel bijzonder populair, dus ik vind het niet vreemd dat die genoeg stemmen heeft gehaald. 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04 januari 2021 18:11
aawsum
Geplaatst door: @geert_h

Momenteel bijzonder populair, dus ik vind het niet vreemd dat die genoeg stemmen heeft gehaald. 

Ik vind het goedkoop scoren eigenlijk. Je wil als Lego toch ook niet naar een situatie waar je 50 verschillende licentie thema's hebt. Ik ken het hele spel overigens niet dus wellicht dat daar mijn irritatie vandaan komt dat iets als dit door een selectieronde heen komt.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04 januari 2021 18:26

21 van de 25 kan zo de kliekjes bak in.

Dat viking dorp, lelijke classic Castle (rijp voor redesign alla pirates of barracuda bay) Romeins schip en avatar zijn ok.

De rest zijn of bagger slecht, breinloos of kansloos. Alles wat modular lijkt bv wordt bij voorbaat elke review ronde afgeschoten.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04 januari 2021 18:34
Geplaatst door: @aawsum
Geplaatst door: @geert_h

Momenteel bijzonder populair, dus ik vind het niet vreemd dat die genoeg stemmen heeft gehaald. 

Ik vind het goedkoop scoren eigenlijk. Je wil als Lego toch ook niet naar een situatie waar je 50 verschillende licentie thema's hebt. Ik ken het hele spel overigens niet dus wellicht dat daar mijn irritatie vandaan komt dat iets als dit door een selectieronde heen komt.

Ik ben het zowaar met je eens. Toch hoop ik heel erg dat het Spirited Away wordt.

ATLA zit zowel in de lopende als in de nieuwe ronde.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04 januari 2021 19:14
Rick
 Rick

Meer dan de helft is redelijk goedkoop scoren op licenties, terwijl ik verder vrij weinig originele inzendingen zie. Viking dorp vind ik wel leuk, maar ik heb geen idee of daar voldoende animo voor is. Classic castle is redelijk voorspelbaar na classic pirates, maar als LEGO er een leuke twist aan geeft zoals Barracuda Bay kan het wel iets moois worden. Maar echt leuke nieuwe ideeën vind ik er niet uitkomen.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04 januari 2021 19:18
SollX

Ik zie er niet eentje die ik wellicht zou kopen.

Die modulars zijn wel mooi, maar die worden het sowieso niet.
die vuilniswagen heeft een goed bedacht systeem maar dat heb ik zelf al gecopieerd in een moc

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04 januari 2021 21:36
Pagina 1 / 5
Deel: