Forum

Notifications
Clear all

Creator Expert 2021  

Pagina 1 / 2

Het nieuwe modulaire gebouw van 2021 is onthuld:

10278 Police Station

image

2,923 pieces, rated 18+
€179.99 / £169.99 / $199.99 / AU$299.99 / CA$269.99
Available from 1st January 2021

BRON

Citaat
Topic starter Geplaatst : 27 november 2020 17:16
LegoRK en vertmaori vonden het leuk

Mooier dan gedacht, aftellen maar.

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 november 2020 17:20
aawsum

Er zijn ook mooie plaatjes van de binnenkant, staat een coole retro typemachine aan de binnenzijde.

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 november 2020 17:29

Meer foto's:

ReageerCitaat
Topic starter Geplaatst : 27 november 2020 17:31
LegoRK vond het leuk

ReageerCitaat
Topic starter Geplaatst : 27 november 2020 17:45

Vind het wel tof dat het zeg maar "meerdere gebouwen zijn". Maakt het wat krapper, maar ook gevarieerder. De lavendel kleur van de koekjesbakkerij (neem aan het zoiets is) vind ik wel tof.

Ik heb wel het idee dat er weinig interieur is... of ligt dat aan de foto's. De onderkant-naar-voren jumpers vind ik trouwens wel een geinig architectonisch detail 🙂

Qua onderdelen: tof dat de "splat gears" worden gebruikt als struiken. En, ik zie een soort "inverted halve arch 1x3" in tan (binnenmuren van de politie, aan de kant van de bakkerij). Als het dat inderdaad is, dan wil ik dat onderdeel hebben (kleurkeuze is ideaal voor mijn sculptures) 😀 Omgekeerde curved slopes zijn er niet zo veel en vaak te groot voor detailwerk (ik bedoel niet ondersteboven, maar andersom gebogen).

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 november 2020 17:51
Geplaatst door: @erikleppen

de koekjesbakkerij (neem aan het zoiets is) vind ik wel tof.

Ik denk dat het een donutwinkel moet voorstellen.

ReageerCitaat
Topic starter Geplaatst : 27 november 2020 17:53
aawsum

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 november 2020 18:13
Iook, LegoRK en mark1991t vonden het leuk
ggj
 ggj

Wel stom dat er geen politieauto bij zit. Lijkt me wel het minste bij een politiebureau. Bij de brandweerkazerne zat er wel een brandweerauto bij en zelfs bij de Downtown Diner en Palace Cinema zat er een auto bij, dus waarom hier niet?

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 november 2020 19:10
Iook
 Iook

🤗 Ik vind hem zeer geslaagd.

Is dat reclamebord geprint. Het lijkt er wel op.

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 november 2020 19:13

Ik vind hem wel tof duim  

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 november 2020 19:15
Geplaatst door: @ggj

Wel stom dat er geen politieauto bij zit. Lijkt me wel het minste bij een politiebureau. Bij de brandweerkazerne zat er wel een brandweerauto bij en zelfs bij de Downtown Diner en Palace Cinema zat er een auto bij, dus waarom hier niet?

Het probleem is een beetje; als er geen auto in zit, wordt er geklaagd dat er géén auto in zit en zit er wel een auto in, dan wordt er geklaagd dat die stenen beter naar het gebouw hadden gekund. Zie ook dit Brickset-artikel.

ReageerCitaat
Topic starter Geplaatst : 27 november 2020 19:42
aawsum

Ofwel, het is eigenlijk nooit goed lol  

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 november 2020 19:46
mark1991t vond het leuk
LegoRK

Alle decorated tiles/slopes zijn geprint. 

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 november 2020 20:22

Wat grappig die typemachine en telefoon. Ik vrees dat de meeste kinderen zullen vragen wat dat voor moet stellen. Maar de oudere AFOLs (de doelgroep) herkennen het zeker wel.

De meeste modulars lijken sowieso in andere eeuw te leven.

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 november 2020 20:36

Ik vind hem leuk, mijn vrouw schattig (zal door de kleuren komen). biggrin  

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 november 2020 21:16
aawsum
Geplaatst door: @mockingbird

De meeste modulars lijken sowieso in andere eeuw te leven.

Klopt, het is wel eens tijd voor een modern gebouw .. look  

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 november 2020 21:24
mark1991t vond het leuk

Ik vind die agenten er tof uitzien. Leuk ook, dat ze 2 verschillende torso's hebben; 1 voor de commissaris/korpschef en 2x het torso voor de 'gewone' agent.

Ik denk, dat enkele uniformen van het GCPD (Gotham City Police Department, uit The LEGO Batman Movie en DC Comics: Tagged 'Gcpd' | Brickset: LEGO set guide and database) hier goed bij zouden passen, met name de formele uniformen van James en Barbara Gordon, James Gordon in lange jas en de GCPD-agent in lange jas:

sh326.png (300×400) (bricklink.com)

coltlbm06.png (245×400) (bricklink.com)

sh591.png (255×400) (bricklink.com)

sh400.png (236×400) (bricklink.com)

Ik denk dat deze agenten ook goed zouden staan naast de brandweerlieden van de 10263 Winter Village Fire Station. bigsmile  

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 november 2020 21:25

Deze gaat er zeker komen, erg leuk gedaan en een echte modular die mooi in de reeks past. De auto's bij de vorige modulars waren foeilelijk, die heb ik nooit gebouwd. Goede keus dus wat mij betreft om de stenen in het gebouw te steken. Dat het aan de binnenkant niet bomvol staat is vrij normaal voor de modular reeks.

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 november 2020 22:47

Misschien krijgen we volgend jaar een GWP politieauto bij aanschaf van deze modular.

ReageerCitaat
Geplaatst : 28 november 2020 09:01
aawsum vond het leuk
Jalkow

Ik vind het wel een mooi ding, maar heb niet direct een wauw-gevoel. Mijn gedachten dwaalden af aan welke eerdere modulars ik nog zou willen. Dat is niet echt een goed teken. Antwoord: de detectives office vind ik, nu ik deze zie, toch eigenlijk de gaafste van de laatste jaren.

ReageerCitaat
Geplaatst : 28 november 2020 09:04

Deze gaat er bij mij zeker komen, leuke aanvulling in de lijn. Hij verraste me in positieve zin.

ReageerCitaat
Geplaatst : 03 december 2020 22:30
Buur
 Buur

Het was wachten totdat er een politie bureau toegevoegd werd, deze gaat er zeker een keer komen!

ReageerCitaat
Geplaatst : 04 december 2020 08:30

Zakken die creator expert sets wel eens in prijs? Of blijven die redelijk gelijk? Misschien dat ik hem dan wel gelijk aanschaf want ik vind deze wel heel tof.

ReageerCitaat
Geplaatst : 04 december 2020 09:23

Het is niet vaak dat er met de prijzen van deze sets gestunt word. 
Daarvoor zijn ze volgens mij niet makkelijk genoeg te krijgen voor reguliere winkels en is wellicht de marge te laag?

Je beste kans zou zijn via zo'n AFOL shopping dag. Dan kan je er 15% korting op verwachten.
Deze modulars schaf ik eigenlijk altijd direct aan, vaak krijg je er dan wel een Gift With Purchase bij, dat met de VIP punten vind ik eigenlijk altijd prima.

ReageerCitaat
Geplaatst : 04 december 2020 10:10
SollX

En met die gift + VIP punten heb je ook die 15 % korting er bij. 

Vaak vind je ze iets later wel voor 10 of 20 euro goedkoper een paar jaar later. Maar veel goedkoper zijn ze vaak niet.

ReageerCitaat
Geplaatst : 04 december 2020 15:27

Ik vind de prijs eigenlijk ook prima. Viel mij ook al op dat de bookstore nauwelijks goedkoper geworden is. Voor de shoppingdag moet ik minimaal 2 uur reizen dus voor mij kan dat niet uit. Sowieso ga ik momenteel niet funshoppen. Zal wel een keer aanschaffen worden met dubbele punten ofzo fluiten .

ReageerCitaat
Geplaatst : 06 december 2020 00:41
TAFOL

Review van de 10278 op Brothers Brick

image
ReageerCitaat
Geplaatst : 10 december 2020 17:26
Geplaatst door: @boindil_lego

Ik vind de prijs eigenlijk ook prima. Viel mij ook al op dat de bookstore nauwelijks goedkoper geworden is. Voor de shoppingdag moet ik minimaal 2 uur reizen dus voor mij kan dat niet uit. Sowieso ga ik momenteel niet funshoppen. Zal wel een keer aanschaffen worden met dubbele punten ofzo fluiten .

Misschien kan het wel uit als je 3 of 4 sets haalt in 1x? Dus een bookstore, een politie bureau en wat anders? smile  

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 december 2020 20:22

Ja dat zou nog wel kunnen maar dan moet ik nog even sparen lol  

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 december 2020 22:02
Raven

Je hebt nog tot februari geloof ik 

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 december 2020 22:10
Aangord en Boindil_Lego vonden het leuk

Dan verwacht ik ook al 300 eu aan losse blokjes uit te geven fluiten  

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 december 2020 22:12
Aangord vond het leuk
Raven

Dan moet je een extra krantenwijk nemen 

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 december 2020 22:20
Boindil_Lego en Aangord vonden het leuk
Hkluss

Zeker weer een mooie toevoeging bij de rest van mijn modulaire gebouwen.Hoorde veel commentaar over dit modulaire gebouw.maar eerlijk gezegd  vind ik hem erg geslaagd.

ReageerCitaat
Geplaatst : 25 december 2020 15:19
TAFOL

Review van de 10280 op New Elementary

image

Review van de 10281 op Brickset

image
ReageerCitaat
Geplaatst : 30 december 2020 12:40
TAFOL

Designervideo's voor de plantensets:

ReageerCitaat
Geplaatst : 31 december 2020 03:30
mark1991t vond het leuk
aawsum

Die botanische lijn beloofd nog wat als ik naar de designer zijn achtergrond kijk. Hij zegt natuurlijk wel dat het prototypes zijn, maar toch er zullen nog wel wat modellen komen.

image
ReageerCitaat
Geplaatst : 31 december 2020 08:19
SollX

Het politiebureau is besteld, biggrin  

ik ben benieuwd wanneer die er is. Denk dat dat wel leuk bouwen wordt

ReageerCitaat
Geplaatst : 01 januari 2021 10:30
Virani

Ik heb het politiebureau ook besteld, toen stond er nog gewoon beschikbaar. Helaas heb ik een mail gekregen dat de bestelling vertraagd is en online staat nu ‘binnen 60 dagen’.

Heeft iemand toevallig iets meer vernomen over deze vertraging en de te verwachten levering binnen NL? Ben benieuwd hoeveel bestellingen er gedaan zijn die niet (direct) uitgevoerd kunnen worden. 

ReageerCitaat
Geplaatst : 03 januari 2021 12:44
Rick
 Rick

Hier geen mailtje. Tien over 12 besteld. fluiten  

ReageerCitaat
Geplaatst : 03 januari 2021 14:00

Hier ook geen mail, 12:04 besteld.

ReageerCitaat
Geplaatst : 03 januari 2021 14:41
SollX

ik heb geen mail, Mijn bestelling staat als status: "In magazijn"

ik verwacht wel wat vertraging door de drukte bij de (ik denk) DHL geen idee of er ook vertraging bij lego zelf is

ReageerCitaat
Geplaatst : 03 januari 2021 15:46
Raven

Ik wacht gewoon geduldig af. Heb nog wel wat te parten en te bouwen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 03 januari 2021 17:11
Henk
 Henk
Geplaatst door: @virani

Ik heb het politiebureau ook besteld, toen stond er nog gewoon beschikbaar. Helaas heb ik een mail gekregen dat de bestelling vertraagd is en online staat nu ‘binnen 60 dagen’.

Heeft iemand toevallig iets meer vernomen over deze vertraging en de te verwachten levering binnen NL? Ben benieuwd hoeveel bestellingen er gedaan zijn die niet (direct) uitgevoerd kunnen worden. 

01 januari om 01h25 besteld, vanochtend bericht gekregen conform het bericht dat Virani heeft gekegen: 

Hallo Henk,

Bedankt voor je bestelling bij LEGO.com. Helaas zijn de hieronder vermelde artikelen niet op voorraad en zal het even duren voordat we de uitverkochte artikelen naar je kunnen opsturen.

Nabesteld Wordt binnen 60 dagen verzonden.

ReageerCitaat
Geplaatst : 03 januari 2021 19:09

Ik heb ‘s ochtends om 9 uur besteld, met cc betaald en mijn order is in het magazijn. 

ReageerCitaat
Geplaatst : 04 januari 2021 08:58

1 januari 00:47 de bloemenboeket samen met de tulpen en rozen besteld. Also ook een Xtra zakje. Betaald met paypal.

Kreeg gisteren een mail dat de artikelen niet op voorraad waren en dat de status was veranderd naar 'nabesteld'. Met als datum 13/01 en 27/01. Gisteravond keek ik weer en toen stond alles op 'in magazijn'. Dus ben benieuwd wanneer het verzonden wordt.

ReageerCitaat
Geplaatst : 04 januari 2021 14:16
Raven

Ik hoop snel voor je, anders heb je verwelkte bloemen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 04 januari 2021 14:58
Aangord en mark1991t vonden het leuk

Dan krijg je een doosje met reddish brown en dark brown onderdelen toegestuurd...

ReageerCitaat
Geplaatst : 05 januari 2021 07:37
Aangord en Raven vonden het leuk
Henk
 Henk
Geplaatst door: @henk
Geplaatst door: @virani

01 januari om 01h25 besteld, vanochtend bericht gekregen conform het bericht dat Virani heeft gekegen: 

Hallo Henk,

Bedankt voor je bestelling bij LEGO.com. Helaas zijn de hieronder vermelde artikelen niet op voorraad en zal het even duren voordat we de uitverkochte artikelen naar je kunnen opsturen.

Nabesteld Wordt binnen 60 dagen verzonden.

En 2 dagen later, 5 jan, het bericht dat als ik vooruitbetaal de zending wordt verstuurd.

Ik denk dat ze intern het (logistieke) overzicht enigzins kwijt zijn ...............

ReageerCitaat
Geplaatst : 05 januari 2021 16:18
mark1991t vond het leuk
Raven

2020 was natuurlijk al een record jaar qua verkoop en verzendingen. Dus ja iemand is denk ik overspannen in een hoekje aan het heen en weer wiegen look  

ReageerCitaat
Geplaatst : 05 januari 2021 19:22
Boindil_Lego vond het leuk
Pagina 1 / 2
Share: