Forum

Meldingen
Alles wissen

City 2021

Pagina 2 / 2
SollX

wat is het...?

een bank / explosievenfabriek / schurkenschuilplaats (een hele slechte)

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 06 januari 2021 16:46
mark1991t liked
Geplaatst door: @sollx

wat is het...?

schurkenschuilplaats (een hele slechte)

Dat dus 🤣 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 06 januari 2021 16:50
Bassez

Ik dacht een vuurwerkfabriek....

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 07 januari 2021 08:20
SollX

60293 - stunt park 170 pcs

60294 - stunt show truck 418 pcs

60295 - stunt show arena 668 pcs

60296 - wheelie stunt bike 14 pcs

60297 - demolition stunt bike 12 pcs

60298 - rocket stunt bike 14 pcs

60299 - stunt competition 73 pcs

60300 - wildlife rescue atv 74 pcs

60301 - wildlife rescue off roader 157 pcs

60302 - wildlife rescue operation 525 pcs

60303 - advent calender 349 pcs

60309 - selfie stunt bike 14 pcs

60310 - chicken stunt bike 10 pcs

60311 - fire stunt bike 11 pcs

we kunnen speculeren wat deze sets zijn

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 13 januari 2021 15:01

Ik kijk al uit naar de Wildlife Rescue sets (op het gevaar, dat ik vreselijk teleurgesteld ga zijn, als ik de foto's zie).

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 13 januari 2021 21:37
aawsum
Geplaatst door: @sollx

we kunnen speculeren wat deze sets zijn

polybags?

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 14 januari 2021 00:03
LegoRK

Ik kwam deze polybag tegen op bol.com, die kende ik helemaal niet:

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26 februari 2021 22:57

Is een setje uit 2018, volgens Brickset.

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 27 februari 2021 03:24
LegoRK liked

Nieuwe sets:

LEGO City 2021 zomernieuwigheden

BRON/MEER FOTO"S

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 01 mei 2021 13:05

Mag ik, mag ik, mag ik??

YAHOOEE!!!! feest  

-Een volwassen mannetjesleeuw; top!! klappen En dat welpje is ook niet slecht.

-Die olifanten zijn ook gaaf. love

-Een nieuwe print voor de Nagini-slang, ook leuk. bigsmile

-En normaal groene, krokodillen. biggrin En dat ei met reptielenoog is ook grappig. lol

Ik heb wel de meeste bedenkingen bij die aapjes. Ik weet nog niet, of ik dit aapje, of het klassieke pirates-aapje leuker vind. En ik kan niet wachten om te zien wat de 4e set van dit subthema (60307) gaat brengen. Dat moet de grootste worden.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 mei 2021 13:24

In set 60302 zit dit onderdeel, zonder print

in de kleur blauw. 

Voor iemand die bredere fietspaden wil maken bijvoorbeeld.

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 01 mei 2021 14:39

feest klappen  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 mei 2021 14:42

Leuke dieren, maar zijn die sets niet erg aan de prijs? 45eu voor 160 stenen komt neer op ca 25cent per steen. Haal er 15 euro af voor de dieren en minifigs en je komt nog op 18ct per steen..

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 mei 2021 19:44
LegoRK

Jammer dat de olifant één blok plastic is en de poten niet kan bewegen.

Die aapjes zijn wel leuk, maar ook geen bewegende armpjes, dus beperkt inzetbaar.

De Leeuw en welp zijn wel gaaf.

Dat rupsvoertuig is ook lelijk moet ik zeggen.

Dus: jeahj! Nieuwe dieren!

Maar vallen wat tegen helaas.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 02 mei 2021 10:04
Iook
 Iook

Dieren!!!! gaat het dierentuin plan toch weer uit de kast. Een deel van een eerste opzet is nog intact hoewel het al wel 2 jaar geleden is dat ik was gestart.... cool  

Eens met Boindill dat de prijs wel wat aan de hoge kant is... sad  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 02 mei 2021 15:47

60307-1.jpg (585×279) (brickset.com)

En de laatste Wildlife Rescue set.

Het basiskamp is wat basic, maar goed; het is ook geen luxe voorziening in de bewoonde wereld. Het is 'in the middle of nowhere'.

Verder nog een olifant, 2 aapjes, een leeuwin en een welpje. Niet gek.

-Ik sla aan op die mannetjesleeuw en op iets vlakbij de leeuwin; die leeuw heeft een andere kleur ('witte' leeuw?) en dat 'iets' bij de leeuwin lijkt een 'wit' leeuwenwelpje te zijn.

En als ik naar de boomtop kijk, dan lijkt de adelaar uit de 60202 Outdoor Adventures People Pack (2019) een comeback te maken.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 03 mei 2021 15:48
mark1991t liked
LegoRK

Ik denk dat het een witte leeuw moet voorstellen. Daarom ook een witte welp.

Nog steeds een beetje gemengde gevoelens over deze sets.

Wel apart dat ze die straat platen hier gebruiken voor water en land delen.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 03 mei 2021 16:03
Geplaatst door: @mark1991t

in de kleur blauw. 

Ik ga zodra ze uitkomen meteen bestellen op B&P!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 03 mei 2021 20:58
Jaap_A
Geplaatst door: @sanderkoenen

in de kleur blauw. 

Ik hoop dat deze snel in LBG uitkomt dan hoef ik niet meer zoveel 2x2 tiles voor de trottoirs te kopen! love  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04 mei 2021 07:54
ggj
 ggj
Geplaatst door: @sanderkoenen

in de kleur blauw. 

Dat hoeft nog niet eens. Met een beetje mazzel komen ze binnenkort als nieuwe Ideas set uit lol  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04 mei 2021 08:30
Geplaatst door: @bricknook

60307-1.jpg (585×279) (brickset.com)

En de laatste Wildlife Rescue set.

Het basiskamp is wat basic, maar goed; het is ook geen luxe voorziening in de bewoonde wereld. Het is 'in the middle of nowhere'.

Verder nog een olifant, 2 aapjes, een leeuwin en een welpje. Niet gek.

-Ik sla aan op die mannetjesleeuw en op iets vlakbij de leeuwin; die leeuw heeft een andere kleur ('witte' leeuw?) en dat 'iets' bij de leeuwin lijkt een 'wit' leeuwenwelpje te zijn.

En als ik naar de boomtop kijk, dan lijkt de adelaar uit de 60202 Outdoor Adventures People Pack (2019) een comeback te maken.

Leuk dierenpack! En ook het doek boven de uitkijktoren is goed te gebruiken voor veel toepassingen.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04 mei 2021 13:13
Screenshot 2021 05 05 061812

This is another new city set I found.

Screenshot 2021 05 05 061956

Those jungle rescue ones are actually surprising, but they still kind of look 4+. The transporter is pretty cool and a monkey!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04 mei 2021 22:29

LEGO City 2021 Sommerneuheiten: Neue Elefanten, Löwen und Affen | PROMOBRICKS - LEGO News

We hebben nu betere foto's van de 60307 en 60308.

-We krijgen dus inderdaad een witte leeuw en een wit leeuwenwelpje.

-De olifant heeft grotere slagtanden dan de olifant in de 60302. Dit zou kunnen impliceren dat deze olifant de bul is en de olifant in de 60302 de koe. Overigens hebben de olifanten wel iets van een halsgewricht. Vraag is of de olifant alleen met zijn kop kan draaien of ook knikken en schudden.

-De romp van de zodiac lijkt trouwens nieuw: een maatje tussen de 2 rompmaten die we al hadden.

Overigens komt er ook nog een kleiner setje, een soort mini-hovercraft: 30570: Wildlife Rescue Hovercraft | Brickset: LEGO set guide and database

Als we nu de beestenbalans opmaken voor het Wildlife-subthema:

-1 schorpioen (donkerblauw)

-1 slang (model Nagini in nieuwe print)

-1 krokodil (regulier groen)

-1 adelaar

-7 aapjes 

-3 olifanten; 1 bul, 1 koe en 1 kalf

-6 leeuwen; 1 beige mannetje, 1 wit mannetje, 1 beige leeuwin, 2 beige welpjes en 1 wit welpje.

Van deze beestenboel zijn, volgens mij, alleen de schorpioen en de leeuwin niet nieuw.

-De slang, de krokodil en de adelaar zijn bestaande mallen in nieuwe kleuren/prints;

-De aapjes, de leeuwen, de leeuwenwelpjes, de volwassen olifanten en het olifantenjong zijn volgens mij geheel nieuw.

Anyhow; die sets gaan er hier komen en van die olifanten, slang en krokodil wil ik ook nog losse exemplaren proberen te bemachtigen. bigsmile  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 05 mei 2021 21:07
Rick
 Rick

Overigens komt er ook nog een kleiner setje, een soort mini-hovercraft: 30570: Wildlife Rescue Hovercraft | Brickset: LEGO set guide and database

Ze hebben eindelijk eens iets anders bedacht dan een plate op wielen (een quad) of een vliegende plate (een helicopter) als polybag.

-De olifant heeft grotere slagtanden dan de olifant in de 60302. Dit zou kunnen impliceren dat deze olifant de bul is en de olifant in de 60302 de koe. Overigens hebben de olifanten wel iets van een halsgewricht. Vraag is of de olifant alleen met zijn kop kan draaien of ook knikken en schudden.

De olifant lijkt op sommige foto's omhoog en op andere omlaag te kijken en hier is het hoofd gedraaid. Het lijkt me een soort kogelgewricht.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 05 mei 2021 21:30

Ik vind de dieren echt helemaal geweldig, en hoop dat er in de toekomst nog een neushoorn zal uitkomen. De sets zelf vind ik ontzettend duur en buiten de dieren om wat tegen vallen. Toch wil ik ze wel hebben puur voor de dieren.... (wat precies de reden zal zijn waarom TLG ze duur maakt, en veel AFOL's deze dieren willen hebben).

Meerdere die de witte mannentjes leeuw vind ik een aparte kleur vinden voor een leeuw?

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 05 mei 2021 22:40
Rick
 Rick
Geplaatst door: @fancyfair

Meerdere die de witte mannentjes leeuw vind ik een aparte kleur vinden voor een leeuw?

Ja, ik vraag me ook af waarom ze daarvoor gekozen hebben. Zou het iets met het subtiel onder de aandacht brengen van diversiteit te maken hebben waar LEGO vanaf vorig jaar actief mee bezig lijkt te zijn in sets? Een beetje achtergrond: witte leeuwen zijn geen albinoleeuwen en niet wit, maar heel lichtbruin. Het is een genetische mutatie, die in principe weer darwiniaans uit zou moeten sterven, maar in stand kan worden gehouden door inteelt (linkje).

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 06 mei 2021 09:35

Ik kan de witte leeuw wel waarderen, vroeger een hoop Kimba gekeken. Wat velen malen leuker is dan The Lion King, en natuurlijk de hele theorie dat Disney het hele verhaal daar van gejat heeft maakt het ook wel smeuig.😬  

Sterker nog, met een normale leeuwin en twee kleuren welpen lijkt het bijna wel alsof de designer ook fan is:

image
BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 06 mei 2021 10:55
Pagina 2 / 2
Deel: