Forum

Notifications
Clear all

Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? (2021)  

Pagina 2 / 3
Raven

Krijgen we dan ook een update filmpje?

ReageerCitaat
Geplaatst : 09 januari 2021 22:29

Ik ben bezig met een Futuron Dropship.

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 januari 2021 15:10
LegoRK

Politiebureau aan het bouwen. Alleen maar zwarte bladzijden... wink  

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 januari 2021 20:06

Sorteren, Afbreken, Opbergen, ik ben alvast maar een begin aan het maken voor de aanstaande verbouwing. Valt toch altijd weer tegen hoeveel LEGO je hebt fluiten . Wel balen, want fysiek bouwen wordt een week of 6-8 lastig/onmogelijk. In die tijd maar even digitaal verder feest  

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 januari 2021 14:34

Nu nog wachten op twee Bricklink bestellingen en dan kan ik mijn Futuron Dropship afmaken.

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 januari 2021 09:48
Stuff

Hier ook aan het sorteren en indelen van mijn nieuwe ladekasten!!!

Ik was die losse sorteerbakken een beetje zat, omdat die met de deksel open zo veel ruimte in beslag nemen. Dus maar geïnvesteerd in twee iris ladekasten met elk 8 lades en een assortiment Raaco inzetbakjes. Nu lekker de lades aan het indelen! duim  

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 januari 2021 09:53
LegoRK vond het leuk

8-wijd bolwagon gemaakt voor de fabriek. Onderdelen zijn besteld bij B&P dus duurt ongeveer zo'n 8 weken voordat ik een echt bouwwerk kan laten zien er vanuit gaand dat het niet weer kwijt raakt.

image
ReageerCitaat
Geplaatst : 13 januari 2021 16:58
Twan en LegoRK vonden het leuk

Dat ziet er goed uit, Berthil. duim  

Ik heb mijn dropship af. Komend weekend even foto’s schieten.

ReageerCitaat
Geplaatst : 13 januari 2021 19:18
Jaap_A

@berthil mooi! Ziet er goed uit!

Je switcht makkelijk en goed tussen verschillende thema’s (GBC, modulair, spoorwegmaterieel) ! duim  

ReageerCitaat
Geplaatst : 13 januari 2021 19:48
Twan
 Twan

Leuk @berthil! Die nieuwe ronde onderdelen zijn erg leuk inderdaad!

ReageerCitaat
Geplaatst : 13 januari 2021 21:26
Geplaatst door: @raven

Krijgen we dan ook een update filmpje?

hoezo update? ik kan mijn niet herinneren ooit een filmpje van die kast te hebben gepost gehgeh  

ReageerCitaat
Geplaatst : 13 januari 2021 22:24
Raven

In de online meeting van de zomer. 

ReageerCitaat
Geplaatst : 13 januari 2021 22:27

Bezig geweest met de opdracht voor de “Hip to be Square” opdracht bij Trickybricks. De bedoeling was om alleen maar rechthoekige onderdelen te gebruiken (stenen en platen/tegels). En met een beetje fotobewerking krijg je dit.

2ED000AA 60C5 4565 B64C 3279C9F135A4
ReageerCitaat
Geplaatst : 13 januari 2021 23:29
Twan en Henk vonden het leuk

Bezig met de grondplaat van de 'Op groot formaat' wedstrijd. De gebouwen zijn grotendeels af en hebben wat (last minute) aanpassingen nodig.

Daarna inventariseren welke onderdelen ik niet heb in de gewenste kleur, deze dan weer loskopen via bricklink.

Ondertussen wat gebrainstormed over de 'One Color Battle!'. Daar ga ik ook wat onderdelen voor bestellen als ik dan toch bezig ben, maar dat wordt natte vingerwerk.

ReageerCitaat
Geplaatst : 14 januari 2021 10:44

Bezig met een bouwwerk van metallic gold waarbij ik voornamelijk gebruik maak van de goedkope 4x4 dishes. Maar, LEGO heeft mazzel want ik heb ook de dure 3x3 dishes nodig en deze heb ik zojuist besteld samen met de satijnkleurige parels uit de Dots.

ReageerCitaat
Geplaatst : 15 januari 2021 11:37
LegoRK

Bezig met een waterval.

https://flic.kr/p/2ksnpgh

ReageerCitaat
Geplaatst : 15 januari 2021 12:05

Dat lijkt al heel leuk duim . Ik zou iets minder of geen blauw in de waterval zelf gebruiken. Eigenlijk zijn watervallen altijd wit.

ReageerCitaat
Geplaatst : 15 januari 2021 12:49
LegoRK

Bedankt. Helaas is dit ongeveer alle trans clear die ik heb, dus moest ik het aanvullen met blauw. De plates er achter zou ik misschien nog deels kunnen vervangen door trans clear plates. (Daar heb ik ook erg weinig van)

ReageerCitaat
Geplaatst : 15 januari 2021 12:55

Ah vandaar. Je kan ook niet alles hebben duim  

ReageerCitaat
Geplaatst : 15 januari 2021 12:58
LegoRK vond het leuk

De trein is met de toevoeging van een gekoelde goederenwagon digitaal klaar zoals ik hem wil hebben voor de fabriek.
In de goederenwagon zit de PU hub voor de Vossloh.
De trein zoals die hier staat ga ik sowieso bouwen, onderdelen die ik nog niet heb zijn grotendeels besteld en sommige al binnen.

image
ReageerCitaat
Geplaatst : 15 januari 2021 17:43
LegoRK

Dat ze er goed uit Berthil duim  

Maar op de een of andere manier vind ik de loc uit de toon vallen bij jouw strakke, realistisch ogende, gedetailleerde wagons. Misschien heeft ie nog een upgrade nodig van jou. cool  

ReageerCitaat
Geplaatst : 15 januari 2021 17:58
aawsum

Ik vind de trein wat iel vergeleken bij de wagons eigenlijk. Beiden hebben volgens mij dezelfde breedte maar toch look  

ReageerCitaat
Geplaatst : 15 januari 2021 18:41

Alles is acht breed inderdaad, de Loc is maar een rangeer locje maar ben het er wel mee eens dat de goederenwagon misschien wat te groot uitgevallen is waardoor de Loc klein lijkt. Ik zal eens kijken of er nog wat aan te doen is al moet die dan van 8 naar 7 breed. Zal ook kijken voor wat meer detail op de Loc al is die in het echt ook redelijk strak.

ReageerCitaat
Geplaatst : 15 januari 2021 23:40
SollX

Even iets aanpassen:

https://flic.kr/p/2ksG5ht

ReageerCitaat
Geplaatst : 16 januari 2021 20:45

Ook wat aangepast. Snap niet dat TLG zelf niet die bestaande printed tiles gebruikt heeft voor de platenspeler. Platen speler moet ik trouwens nog in spiegelbeeld bouwen, de arm moet aan de andere kant zitten. De open stukken aan de bovenkant van de tan muren snap ik ook niet helemaal.

image
ReageerCitaat
Geplaatst : 17 januari 2021 14:15
LegoRK vond het leuk
SollX
Geplaatst door: @berthil

Ook wat aangepast. Snap niet dat TLG zelf niet die bestaande printed tiles gebruikt heeft voor de platenspeler. Platen speler moet ik trouwens nog in spiegelbeeld bouwen, de arm moet aan de andere kant zitten. De open stukken aan de bovenkant van de tan muren snap ik ook niet helemaal.

Ik snap de open stukken wel, maar ik vind het niet mooi
heeft met playability en partscount te maken.

heb jij al je modulairs elke verdieping betegeld?

langzaam gaat mijn ombouw van het politiestation steeds verder
https://flic.kr/p/2ksZZnB

mijn donut shop komt als een losse 8x32 modulair er naast.
ik moet dan alleen de brandtrap anders gaan maken, want die is 9 breed. ik denk dat ik met de oude tralie delen ga werken, en dan de kant van de ladder open laat. dan is deze volgens mij 8 breed.

ReageerCitaat
Geplaatst : 17 januari 2021 15:02
Geplaatst door: @berthil

Ik zoek nog een typisch Nederlandse diesel Loc voor ervoor, zo'n rangeerloc voor op industrieterreinen.

Je kan ook overwegen om te rangeren met een Sikje, Berthil. 🤔

ReageerCitaat
Geplaatst : 17 januari 2021 15:06
LegoRK

Vandaag het laatste deel van het politiebureau gebouwd.  Hij is behoorlijk groot en ziet er goed uit. 

ReageerCitaat
Geplaatst : 17 januari 2021 18:10

Ik moet nog een paar dingetjes opruimen. look  

ReageerCitaat
Geplaatst : 17 januari 2021 20:05
Raven

Vandaag het eerste boekje van de Ninjago city gemaakt. En ik heb ellie zo ver dat ik een plank in de huiskamer mag hebben om dingen op te displayen. Kan ik mooi MOC's en sets die ik even wil laten staan displayen zonder dat het plek in de LEGO kamer kost.

ReageerCitaat
Geplaatst : 17 januari 2021 20:51
Geplaatst door: @sollx

heb jij al je modulairs elke verdieping betegeld?

Ja, allemaal. En waar er geen interieur is wat toegevoegd. Maar als er een interieur is laat ik die ongemoeid ook al zijn die vaak heel minimaal. Hier de tegels van de eerste twaalf modulars maar de laatste 4 heb ik dus ook gedaan, zelfs de schuine Corner Garage. Als het wat toevoegt steek ik wat extra werk in de tegels maar soms neem ik ook gewoon de kleur van de bestaande noppenvloer over.

ReageerCitaat
Geplaatst : 18 januari 2021 06:56
LegoRK vond het leuk
LegoRK

Nieuwe verlichting gemonteerd bij m'n Lego bouwplek. biggrin   Op advies van Lowlug TV wit licht gekozen en dat geeft veel helder licht op de werkplek. duim  

https://flic.kr/p/2ktGgrA

https://flic.kr/p/2ktFMQN

ReageerCitaat
Geplaatst : 19 januari 2021 16:09
Berthil en mark1991t vonden het leuk

Heel fraai! 

Wat voor lampen heb je daarvoor gebruikt?

ReageerCitaat
Geplaatst : 19 januari 2021 16:53
aawsum

Waarom heb je niet voor een iets kleinere versie gekozen en die bijvoorbeeld onder de onderste plank gemonteerd. Dat geeft ook perfect licht op je werkblad.

ReageerCitaat
Geplaatst : 19 januari 2021 18:59
LegoRK

Het zijn LED lampen. Ik kan nog wel opzoeken welk merk en type als iemand daar belang bij heeft. Deze is 150cm lang, die kleine 60cm. (Ik had in de eerste instantie twee kleine besteld, maar de lichtsterkte was te laag.

Als ik licht onder de plank had gemonteerd had ik geen licht op de dozen die op de plank staan(komen nog stickers op met wat er in elke doos zit) is de bedoeling. En dan zou het licht niet recht op de plek waar ik bouw schijnen maar er achter, waardoor er toch weer schaduw op zal vallen. 

Het voordeel van zulk wit licht is dat je alle kleuren goed kan onderscheiden. Het nadeel, kwam ik achter, is dat je ook heel goed de verkleurde onderdelen kunt zien. look gehgeh  

ReageerCitaat
Geplaatst : 19 januari 2021 20:13
Ravelino en Twan vonden het leuk

Vind je dat een nadeel? Scheelt bij mij de helft aan wassen 

Sommige mensen gooien de hele hap in een zak en ‘klaar is Kees’, maar als je met de hand wast zoals ik is minder blokjes aangenamer. Alsnog doe ik het niet vaak genoeg. gehgeh  

Ik ben bezig met de legozolder te ontruimen omdat er dakisolatie geplaatst gaat worden, dus ik kom weinig aan Lego toe afgezien dat er wat pakketjes binnenkomen hier en daar.
Er zijn nog wat projecten die bijna af zijn (lees: half tot helemaal klaar liggen sinds december), en wellicht druppelt daar het een en ander wel van online de komende weken.

Wel heb ik ook nog een nieuwe werk/displaytafel gratis op de kop getikt: De oude rechthoekige eettafel wordt vervangen door een ovale en laat ik nou net nog ruimte hebben voor 90x200-250(uitschuifbaar met extra middenblad) als ik de overbodige bank uit de kamer verwijder.

Tot het dak gedaan is bewaar ik ‘m nog even in de schuur, aangezien de Legozolder ook nog even een nieuwe vloer krijgt. smile  

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 januari 2021 16:09
Fonz
 Fonz

Aan het prakkeseren wat ik eens kan gaan bouwen.....

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 januari 2021 17:49
LegoRK

Vanmiddag een karretje gebouwd. Een Trolley  cool  

https://flic.kr/p/2kukuZZ

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 januari 2021 17:58
Ravelino vond het leuk

Vandaag maar verder met Blacktron.

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 januari 2021 18:38

EINDELIJK wat blokjes binnen van B&P. De 854 tribute aan het afronden. Ontworpen voor de Set Redesign wedstrijd maar ik was te laat.
Waarom zit het in een plastic zak? Zodat het geen stof verzamelt terwijl er gewacht moet worden op B&P.

image

ReageerCitaat
Geplaatst : 22 januari 2021 15:51
Ravelino vond het leuk

Ja dat ga ik ook maar eens doen met kleinere dingen die ik nog ergens wil afmaken/meenemen/laten zien. Gewoon gebouwd en al in een zakje en weg. Scheelt een hoop ruimte en rommeligheid op mijn werktafel en permanentere displaylocaties.

ReageerCitaat
Geplaatst : 22 januari 2021 16:30

Het staat bij mij in een kast. Dat scheelt ook een hoop stof.

ReageerCitaat
Geplaatst : 22 januari 2021 19:21
SollX

Het vorderd gestaag.

Ik denk wel dat ik nog wat aanpas. Ideen zijn welkom.

https://flic.kr/p/2kuBXao

ReageerCitaat
Geplaatst : 22 januari 2021 20:43
Jaap_A

@sollx ziet er goed uit misschien boven die auto ingang ongeveer dezelfde pilaren terug laten komen als in het politiebureau zelf, waarmee je de stijl wat meer in balans houdt?

ReageerCitaat
Geplaatst : 22 januari 2021 21:35
Raven

Ik ben begonnen met Ninjago kijken.... 

ReageerCitaat
Geplaatst : 22 januari 2021 21:36
ovlov

@berthil

Een mooie locomotief maar zelf zou ik toch voor 500 (hippel) of een MB 400 N gaan. De hippel werd in het verleden bij DSM gebruikt en de MB 400 N gebruiken ze nog steeds. Onderstaande foto's zijn voorbeelden van het origineel.

image
image
image
image
ReageerCitaat
Geplaatst : 23 januari 2021 13:25
Berthil vond het leuk
KlaasK

Hopelijk herkenbaar 🙂

20210123 154852
ReageerCitaat
Geplaatst : 23 januari 2021 15:50
UrbanErwin vond het leuk

Hij word leuk klaask!

Zelf ben ik vanmiddag bezig geweest voor de wedstrijd groot formaat. Na het een paar uur prutsen er achter gekomen dat de verhoudingen niet goed waren, dus dat weer af kunnen breken. Er wel het nodige van geleerd, dus niet helemaal voor niets bezig geweest.

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 januari 2021 18:27
KlaasK vond het leuk
KlaasK

Dit is het vervolg:

20210123 173115

Ik had al een stuk romp, maar daar kon ik alleen  het idee van gebruiken. Kop en romp paste net niet aan elkaar. 

Maar ach, zo blijven we van de straat...

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 januari 2021 18:41

Dat wordt al een toffe papegaai Klaas duim  

Ik ben druk bezig voor de OGF wedstrijd:

image

Helaas kan ik door omstandigheden komende week niet bouwen dus moet het vandaag allemaal gebeuren: bomen afmaken, aankleden met leven en op de foto zetten.

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 januari 2021 15:21
Pagina 2 / 3
Share: