Forum

Meldingen
Alles wissen

Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? (2021)

Pagina 1 / 7
WvdP
 WvdP

Een nieuw jaar, met hopelijk veel nieuwe MOCs!

Waar zijn wij nou helemaal mee bezig?

Citeren
Topic starter Geplaatst : 01 januari 2021 01:10
Raven

Nou op dit moment net wakker en aan de ontbijttafel wat mooie nieuwe sets aan het bestellen. Daarna mijn monochroom figs updaten en eens kijken wat ik nou nog mis. En als dat klaar is had ik gisteravond een idee voor een moc dus wie weet ga ik daar ook nog even mee aan de slag.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 januari 2021 10:48

Tobben over wat ik ga bouwen.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 januari 2021 13:19

Ik ben alweer bezig met MOCs voor Pasen. lol  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 januari 2021 14:40
LegoRK liked
Raven

Kost wat parts maar dan heb je ook wat  

2F027CCD 6DA3 40DD AF28 46021598863A

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 januari 2021 15:23

Ik ben een paar bouwwerken aan het opruimen.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 januari 2021 16:40
Raven

Ik heb vanmorgen ook eerst mijn interseptor base weer uitgesorteerd. En einde dag is dit het resultaat. 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 januari 2021 18:19

Bezig met het afbreken van onze spoor layout (of wat daarvoor moest doorgaan) van Meijel 2019. look  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 januari 2021 19:48
KlaasK

Alvast de stad met de kinderen op aan het bouwen.

20210101 204411
BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 januari 2021 21:45
Raven

Dat zijn wel leuke momenten KlaasK. Enojoy

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 januari 2021 21:51
Twan
 Twan

nog van het vorige topic, maar erg mooie plannen voor de fabriek @berthil !

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 02 januari 2021 13:20

@Twan dank je.

Intussen het platform klaar om propylene wagens e.d. leeg te maken. Via een linear actuator kan die omhoog en omlaag en kan draaien. Het veiligheidsplatform boven de tankwagon kan opklappen. Wat ik via Google kan vinden werkt dit in het echt ook zo.

image

Ik zoek nog een typisch Nederlandse diesel Loc voor ervoor, zo'n rangeerloc voor op industrieterreinen. Weet jij wat @aawsum ? 🙂 Ik zat zelf te denken aan de Vossloh loc van Dennis Tomsen of zoiets.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 02 januari 2021 16:04
Twan liked

@Raven dat wordt mooi rond zo, en wat is die reclame toch dramatisch lol  

@KlaasK dat wordt al een mooi stadje. duim
Ik vind vooral dat dak van het rijtje linksboven leuk gedaan, dat gekartelde doet erg denken aan de daken van de nieuwbouw rond Houten Castellum.

Ik ben nu wat Orders aan het maken nu mijn ‘koopverbod’ is afgelopen en ik weer inkopen mag doen voor MOCs. Een paar kleine overtredinkjes (een arrenslee en wat zwarte dakjes voor het huis van de wagen maker) daargelaten heb ik sinds half september geen Lego gekocht, maar wel een lijstje bijgehouden van steentjes die ik steevast miste of te kort kwam.

Gistermiddag nog even een paar boomstammetjes met een klein knikje gemaakt. De kruin ben ik nog niet zeker over aangezien het de bedoeling is dat de 5x6 blaadjes bedekt gaan worden met aangordblaadjes en hij nu al wat gammel wordt en er blaadjes van de boom af vallen tijdens het vullen van de gaten.

image

Op de achtergrond zie je een stukje arrenslee, die ik in zijn geheel tentoonstel als de ontbrekende onderdelen binnenkomen, of misschien in een Kerstmoc gooi eind van het jaar. Kerstman heeft nog steeds een kater van oud en nieuw, ik heb mevrouw Kringle al verwittigd van zijn vertraging.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 02 januari 2021 16:27
mark1991t liked
KlaasK

@ravelino : inmiddels staan de foto's in een eigen topic en op flickr!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 02 januari 2021 16:34
Twan
 Twan

Mooie boompjes @ravelino ! ik had ze nog niet eerder gezien met van die 4x4 bricks, maar het zal vast ook niet de eerste keer zijn dat dit te zien is lol  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 02 januari 2021 20:19
Ravelino liked

Dankje @Twan , ik kwam op het idee door de icositetragons van aawsum en swandutchman. Op een gegeven moment begon de boel een beetje krom te trekken naarmate ik meer plates toevoegde omdat ik de 2 plates ertussen nog niet had toegevoegd. Toen leek het zoveel op een boom dat ik dat er maar van ging maken.
Ik ga ook nog eens kijken of ik hem wel perfect rond krijg maar het nadeel van die ronde dingen is dat de plates van de "schors" niet altijd op twee plekken vast zitten tenzij je hele lange plates gebruikt. Voor zo'n boom is dat geen punt maar wil je er meer gewicht aan hangen dan is het niet ideaal.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 02 januari 2021 20:52
Twan liked

Vandaag de resultaten van een kerstvakantie stug doorbouwen op de foto gezet. Dit is de enige bewerkte foto, de rest volgt.

https://www.flickr.com/photos/l-space/50791572708/in/dateposted/

Geheel tijdens de vakantie gebouwd: Troll Gate (stadspoort), twee modules met trap en het witte huisje.

Eindelijk af: de kraan op het rondeel (sinds de kerst 2019) en de hoek (vanaf de zomer)

Aangepast: de MOD van Medieval Market Village, ze zijn nog iets kleiner geworden om op een 16x16 MILS module te passen.

En dan morgen gaan beginnen aan een waterpoort. klappen  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 02 januari 2021 21:26
Berthil, LegoRK en KlaasK 1 heeft het geliked

Ziet er al mooi uit, ik word al gelijk nieuwsgierig naar de waterpoort

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 02 januari 2021 21:39
L-space liked

Vandaag verder gegaan aan mijn kasteeltje.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 03 januari 2021 21:10

@sanderkoenen voor je eigen wedstrijd?

Ik ben vandaag begonnen aan het laatste gebouw voor Venetië. Daarna begint het afmaken.

IMG 20210103 164922990 HDR
BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 03 januari 2021 21:49
Twan and Berthil liked

Grondstoffen ontvangst bijna klaar, nog één opslag op de nieuwe baseplate rechts.
Spoor moet natuurlijk ook nog aangekleed worden. Drukvat rechts krijgt ook nog wat meer ondersteuning. 

image
BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04 januari 2021 00:56
Twan liked
aawsum

Dat beetje kleur erin maakt het geheel al een stuk aantrekkelijker inderdaad. nice !

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04 januari 2021 09:08
Twan and Berthil liked
Geplaatst door: @berthil

Ik zoek nog een typisch Nederlandse diesel Loc voor ervoor, zo'n rangeerloc voor op industrieterreinen. Weet jij wat @aawsum ? 🙂 Ik zat zelf te denken aan de Vossloh loc van Dennis Tomsen of zoiets.

Zover ik weet word er in Nederland het meest gerangeerd met locomotieven van de 6400 serie, dat zijn de grotere broertjes van de Vossloh die Dennis heeft gemaakt. Ook reden er in het verledern nog wat andere kleinere locomotieven zoals de NS600 serie. Maar ik ben geen expert op dit soort installaties.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04 januari 2021 12:33
Berthil liked

@urbanerwin dank je voor de info! Daar kan ik wel wat mee. Leuk trouwens om te zien dat de locs namen als Jaap en Arie hebben, was me nooit eerder opgevallen 🙂 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04 januari 2021 12:53
aawsum

@berthil Ik ben geen echte loc kenner van wat waarvoor gebruikt wordt eigenlijk. Mijn advies zou meer zijn, bouw iets dta je mooi vindt.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04 januari 2021 13:05

@urbanerwin @aawsum Ben er mee eens om te bouwen wat ik mooi vind maar wat zou het meest herkenbaar zijn? De blauwgele of rode loc? Neig zelf naar de blauwgele (ben al wat ouder). De rode zijn echter ook mooi (en veel in rood beschikbaar) maar ik wil geen DB op mijn loc 🙂 Een rode loc zonder DB er op is een no-go?

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04 januari 2021 13:35
aawsum

Een rode (6400) kan prima zonder logo, en anders als Railion uitvoering. Dat is zonder DB logo volgens mij. De 6400 kun je ook als NS loc maken in DBG/geel natuurlijk.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04 januari 2021 13:58
LegoRK

Dat ziet er goed en realistisch uit duim  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04 januari 2021 15:50

De afgelopen dagen vooral bezig geweest met het maken en modificeren van de Razor Crest. Was hier toch stiekem wel heel trots op. 

DSC 0664
DSC 0665

Nu wachten op de canopy en het stickervel.

Daarnaast ook deze gemaakt om bij de nieuwe Mandalorian set te plaatsen

DSC 0668

Het kan zijn dat ik behoorlijk fan ben van the Mandalorian fluiten  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 05 januari 2021 22:22

Vet!

Geplaatst door: @elderon

Iedereen die dat niet is, heeft het gewoon niet goed begrepen.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 05 januari 2021 22:40
Twan liked
aawsum
Geplaatst door: @aliencat

Iedereen die dat niet is, heeft het gewoon niet goed begrepen.

Het is een niet begrepen hype, en ik begrijp er ook niks van.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 05 januari 2021 23:06
Twan
 Twan
Geplaatst door: @elderon

De afgelopen dagen vooral bezig geweest met het maken en modificeren van de Razor Crest. Was hier toch stiekem wel heel trots op. 

Nu wachten op de canopy en het stickervel.

Daarnaast ook deze gemaakt om bij de nieuwe Mandalorian set te plaatsen

Erg nice! De landing gear bij de set voelde wel een beetje als een afterthought. Het inklappen, en dan naar de onderkant is een erg goed idee! Hoeveel plates ruimte heb je hiervoor nodig in de hoogte?

Cobb's speeder is ook mooi, eerste die ik zie met die elven staffs, cool!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 05 januari 2021 23:14

Vandaag een begin gemaakt aan deIne Color Build Battle.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 06 januari 2021 00:30
Geplaatst door: @twan

Erg nice! De landing gear bij de set voelde wel een beetje als een afterthought. Het inklappen, en dan naar de onderkant is een erg goed idee! Hoeveel plates ruimte heb je hiervoor nodig in de hoogte?

Cobb's speeder is ook mooi, eerste die ik zie met die elven staffs, cool!

Twee extra plates in hoe ik het heb opgelost en daardoor is het landingsgestel zo goed als weg. Kostte me toch wel een hele dag puzzelen om eerlijk te zijn look  

En die speeder ben ik ook wel tevreden mee. Aangezien het de motoren zijn van Anakins Podracer horen die vooruitstekende dingen eigenlijk geel te zijn. Maar in de serie zijn ze toch echt een stuk donkerder, dus vond ik deze oplossing qua kleur beter passen.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 06 januari 2021 00:47
Twan liked
jovlem

Geen idee wat je ermee moet maar deze geweldige constructie kwam ik per toeval tegen omdat de onderdelen in de sorteerbak zo tegen elkaar "geplakt" zaten. biggrin  

Het werkt overigens alleen met de oude versie en alleen aan de rand van een plate.

20210106 150704

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 06 januari 2021 16:28
Twan liked
Twan
 Twan
Geplaatst door: @jovlem

Geen idee wat je ermee moet maar deze geweldige constructie kwam ik per toeval tegen omdat de onderdelen in de sorteerbak zo tegen elkaar "geplakt" zaten. biggrin  

Het werkt overigens alleen met de oude versie en alleen aan de rand van een plate.

leuk! dat moet ik ook eens proberen! werkt het ook met 2x2 plates?

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 07 januari 2021 01:26

Ik heb op het design van Dennis Tomsen maar een reverse engineering toegepast, hij reageert helaas niet op mijn verzoek/vraag of hij instructies gaat maken of zijn originele bestand wil delen wanneer niet. Niet het originele bestand delen snap ik wel, dat doe ik ook zeer zelden alhoewel ik wel gratis instructies maak van mijn ontwerpen.

Deze kleine Vossloh is precies wat ik nodig heb als rangeerloc op het industrieterrein. Als er geen voorbeeld design was geweest was ik hem waarschijnlijk zelf gaan ontwerpen. Ik ga hem met PoweredUp laten lopen met de hub in een volgwagen want die past never nooit niet in de loc. De bar claws maak ik aan elkaar met pneumatic hose want de clips in zijn design bestaan niet in LBG. Binnenkort stickers maken (beetje kaal zonder stickers) en bouwen. Als Dennis het goed vind wil ik er wel een gratis instructie van maken.

image
BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 07 januari 2021 03:37

Drie bouwwerken gemaakt voor One Color Build Battle.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 07 januari 2021 10:11
KlaasK

Ik ben iets  op 48x48 aan het maken. smile  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 07 januari 2021 17:06

Grondstoffenvoorziening klaar voor de fabriek en de Vossloh toegevoegd

https://flic.kr/p/2kpVqDw

Tussendoor op mijn gemak het politiestation bouwen.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 07 januari 2021 19:46
Pagina 1 / 7
Deel: