Forum

Meldingen
Alles wissen

De buit van vandaag: Een nieuw forum, een nieuwe buit.

Pagina 13 / 22

I just picked this up for $180AUD locally. The man who I bought it off had never even used it and it was mint condition! All the sets where complete, and some are already being asked about on Facebook.

IMG 9144
IMG 9145
IMG 9146
IMG 9143
IMG 9142
IMG 9141

 I'll be working on that for a bit. The sets where only released last year so ebay has none used , and it's hard to price. confused .

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 20 mei 2021 06:56
Raven

Met het gevaar een zeur gevonden te worden is voor mij een buit tbv de doorverkoop geen buit...... van mij hoeft dit niet. 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 20 mei 2021 07:51
KlaasK liked

Well, yes, I see your point, but technically it is loot because it was such a great bargain and I'll be able to make a lot of profit on it.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 20 mei 2021 08:10
Raven

Dit antwoord sterkt enkel mijn punt. what  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 20 mei 2021 09:22
KlaasK liked
Human

lol

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 20 mei 2021 09:43

lol lol  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 20 mei 2021 10:52
KlaasK

Tuurlijk is het ook grappig, maar ik ben het wel met Raven eens. Als je hier een mooie buit ziet, dan hoop je het binnen een jaar ofzo ook een keer in een MOC terug te zien. En dat gebeurt bij doorverkopers niet.

Dan zou er een zie-eens-hoe-lekker-mijn-lego-handel-loopt-topic moeten komen.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 20 mei 2021 13:39
Raven liked

And that's exactly the thing, we are a community of MOCcers and not traders. We attach value to loot when it can be added to your collection that you can MOC with.
Anything you buy for the purpose of selling, is just not that interesting to us, so it's not really what this topic is for smile  
 

It's really cool that you guys are making some extra cash this way to keep the hobby affordable, that's the way to do it, but this forum is just not the place to share that side of the hobby. Keep sharing MOCs though!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 20 mei 2021 21:18
Raven liked

Okay, sorry, I won't post anymore of my Legos for resale. I didn't realize that it wasn't classed as "loot". wink  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 20 mei 2021 22:14

Well, here's some real loot then, it arrived from Germany off Bricklink. It's lots of shields for our armies, 24 in total, plus some other goodies like swords, breastplates, bows, flags, quivers and plumes. We only need one more order to arrive than each of our armies will be complete. We'll each have a separate army. Me and my youngest brother will have Crowns and my younger brother will have Red Lions. 

IMG 9335
IMG 9338

 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 21 mei 2021 10:27
Afol71 and Henk liked
Raven

Dat is een mooie buit, die schildjes kom ik niet veel tegen. Maar snel de voor mij nodige aantallen bestellen voordat het niet meer kan lol  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 21 mei 2021 18:17
TAFOL

Aangord is langs geweest met wat goodies:

 

296x in wit

20x in LBG

20x in oranje

10x in blauw

10x in DBG

6x in oranje

6x in oranje

5x in tan

5x in blauw

1x in medium blue

 

Bedankt, Aangord! duim  

 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 25 mei 2021 22:37

I wondered why those horses when out of stock. 😀 Did you get them of the Lego Website? I discovered about Bricks and Pieces today but unfortunately the tan horses are out of stock. Did you hoard them?

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 25 mei 2021 23:14
TAFOL

I don't know why the horses are out of stock, but I'm sure they'll be available soon. Did you try calling the LEGO customer service to ask about them?

I wouldn't call buying 5 horses hoarding, but to each their own. I guess I was just lucky when a friend of mine ordered them through Bricks & Pieces and they were available.

I wish you the best of luck ordering your horses. They're quite cool. biggrin  

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 26 mei 2021 00:50

Yeah, I'm hoping to pick up some other parts, although a lot of the good parts are "hoarded" as my brothers call it lol . I didn't try calling LEGO yet because I don't have a phone myself that has a SIM card. I check every day for tan horses, just hoping they'll be in stock.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26 mei 2021 06:40

I've been finding it really hard to pick up some cheap horses, there aren't many BL stores in Australia that I can get them off and if I order them from overseas the postage is always a lot. I though Bricks and Parts would be the answer when I found out about it, that was until I realized that the black, tan, white and brown horses were all out of stock. roll  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26 mei 2021 08:41

The Netherlands is filled with Bricklink stores. lol  
The problem that the shipment costs are high.

 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26 mei 2021 09:10
KlaasK

Just buy enough horses and shipping per horse isn't that expensive! 😉

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26 mei 2021 10:45
aawsum

Is het een idee om weer terug te gaan naar de Nederlandse taal. Volgens mij is aangegeven dat het lezen via google translate prima werkt dus dan kunnen we verder gewoon NL als voertaal aanhouden hier..

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26 mei 2021 14:01
LegoRK, Raven en Afol71 liked

Non, je n'en ai pas envie.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26 mei 2021 14:31
KlaasK

Daar maak ik dan weer geen sjokola van.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26 mei 2021 14:32
Geplaatst door: @aawsum

Is het een idee om weer terug te gaan naar de Nederlandse taal. Volgens mij is aangegeven dat het lezen via google translate prima werkt dus dan kunnen we verder gewoon NL als voertaal aanhouden hier..

Ik ben voor.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26 mei 2021 16:54
Raven liked

Lijkt mij ook. Persoonlijk ben ik een voorstander van alleen Nederlands op een Nederlands forum. Ik begrijp dat het netjes is om Engels te praten wanneer iemand de Nederlandse taal niet machtig is, maar op een Nederlands forum vind ik dat anders.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26 mei 2021 19:35
KlaasK

Lekker de moerstaal 🙂

 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26 mei 2021 20:48

I'm fine with you all speaking Dutch to each other and even to me, since I can use Google translate to translate the whole site and everything looks like its in English to me. So you really don't have to go through the trouble of typing in English to me. I can even type in Dutch to you if it is convenient. Sorry, for causing so much controversy. 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26 mei 2021 22:54
Large

Its no trouble if you type in English, most of can understand that anyway.

Het komt meer omdat andere forumleden (en Nederlanders in het algemeen) snel overschakelen naar Engels wanneer ze merken dat dit iemands moedertaal is.

Gelukkig is dat door Google translate bijna niet meer nodig duim  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 27 mei 2021 08:10
LegoRK

Ik sla het engels meestal over omdat ik veel moeite moet doen het te lezen. Daarom is het fijn dat dit een Nederlands forum is. smile  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 27 mei 2021 08:59

Keep speaking in Dutch if you want, thankyou for understanding.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 27 mei 2021 09:10
LegoRK liked

Nu we dat weer even helder hebben, terug naar het delen van de buit!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 27 mei 2021 09:12
KlaasK

Mijn buit bestaat uit drie pakken examencorrectie... Voorlopig niet veel tijd om te bouwen vrees ik.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 27 mei 2021 10:02
LegoRK

Edit: verkeerde topic oops  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 27 mei 2021 12:12

Nou, door met de echte LEGO-buit. Hier is vandaag bezorgd: 

-76178 Marvel Super Heroes Daily Bugle. biggrin feest  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 28 mei 2021 18:02
Raven

Vandaag weer een B&P bestelling mogen ontvangen. Duurde 7 weken maar dan heb je ook wat.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 28 mei 2021 21:45
LegoRK

Mijn eerste Super Heroes set: 76193 the Guardians ship cool  

 

(Waarom krijg ik nu het Indiana Jones liedje in m'n hoofd look ...)

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 juni 2021 18:47
Raven

Vandaag weer 21 Chima figuren aan de collectie toegevoegd

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 juni 2021 19:38
Raven

Vandaag vroeg vrij dus even amsterdam in gereden. 

0AFE34C1 27E3 435B A9BA C501293B3C50

 De doos moest sneuvelen want ja het moest wel in de buddy passen lol    Maar ja of ik die jou daar laat of thuis in de blauwe bak gooi wink  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 02 juni 2021 18:49

Hoppa!

 

Ik heb vandaag een bricklink bestelling binnen gekregen. Daarin zat een grijze baseplate en een aantal minifiguren.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 02 juni 2021 23:21

Everything is awesome, en een Blacksmith bigsmile  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 03 juni 2021 07:58
Raven

EiA was uitverkocht in de LEGO-store en de "MUG" krijg je echt alleen online bij de FRIENDS set. Was wel een beetje een teleurstelling qua service gisteren. De BaM muur waren ze erg streng in ook. Blijkbaar moet je daar Aangord voor heten voor dat soort privileges gehgeh  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 03 juni 2021 08:10

We picked this up locally for just $65 which is about 40 EUR! What a bargain! It's 100% complete with the manual and the box too. A great addition to the collection.

IMG 9625

 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 03 juni 2021 11:06
LegoRK liked
Pagina 13 / 22
Deel: