Hallo allemaal,
Ik kwam onlangs een tool tegen die té goed is om niet hier te delen: BrickHunter.
Via een artikel op Promobricks.de vond ik deze browserextensie, waarmee je een Bricklink Wanted List kan inladen en vervolgens die onderdelen kan opzoeken binnen het Lego Bricks&Pieces-aanbod op de S@H website.
Daarnaast biedt de tool meteen een prijsvergelijking t.o.v. Bricklink én Pick a Brick en kun je in één keer je winkelmandje vullen. Ideaal dus! 😎
Normaal gesproken moet je deze onderdelen stuk voor stuk via het onderdeelnummer opzoeken op Bricks&Pieces, de prijs bekijken en eventueel vergelijken met Bricklink en dan de onderdelen aan je winkelmandje toevoegen. Hiermee kun je zeker een paar uur kwijt zijn, met de nadruk op kwijt, want het is mij al regelmatig overkomen dat je te lang inactief bent op de pagina, per ongeluk op 'Vorige' klikt of een error krijgt wanneer je probeert af te rekenen. Kortom: gedoe en frustratie alom. 😤
Maar nu dus niet meer! 🤩
Ik heb BrickHunter getest bij mijn laatste Bricks&Pieces order, en ik was gewoon in 5 minuten klaar, zonder gedoe, zonder errors en vooral: zonder frustratie!
De tool is door BrickTwo van Doctor-Brick.de ontwikkeld. Ik heb even de oorspronkelijke Duitse pagina vrij vertaald naar het Nederlands:
Huidige versie: 1.1.0
Beschikbaar voor: Chrome (Edge), FirefoxBeknopte handleiding Chrome:
1. Open de website www.lego.com.
2. Rechts van de adresbalk (Chrome) of in de adresbalk (Firefox) zou je het BrickHunter-pictogram moeten zien. Klik erop 🙂
3. Er wordt een pop-up geopend. Selecteer hier de eerste keer uw land.
4. Upload de WantedList.
5. Uw lijst met gezochte items wordt nu weergegeven.
6. De prijzen van PaB en B&P worden geladen zodra u op de knop "Prijs laden" klikt. Het laden kan enkele seconden duren.
Firefox beknopte handleiding:
(Gedetailleerde instructies in de bijlage onderaan.)
1. Open de website www. lego .com.
2. Het BrickHunter-pictogram zou nu rechts van de adresbalk (Chrome) of in de adresbalk (Firefox) moeten zijn verschenen. Klik erop 🙂
3. Er wordt een pop-up geopend. Selecteer hier de eerste keer uw land.
4. Druk op de knop WantedList en kopieer de inhoud van een WantedList Xml naar het invoerveld.
5. Uw lijst met gezochte items wordt nu weergegeven.
6. De prijzen van PaB en B&P worden geladen zodra u op de knop "Prijs laden" klikt. Het laden kan enkele seconden duren.
Broncode:
Het project is als open source gepubliceerd op GitHub onder de GPL-3.0-licentie.Changelog:
1.1.0 (25-10-2020)
Alle landen van de Bricks&Pieces-service zijn toegevoegd.
Engels als extra taalweergave, wordt gebruikt volgens de browserinstellingen.
Meerdere lijsten kunnen nu parallel worden beheerd en geconsolideerd in de winkelwagen worden geplaatstEr zit ook een demonstratievideo bij:
Belangrijk is dat je in de applicatie het land ingeeft van de Bricks&Pieces-variatie die je gebruikt (in ons geval dus Nederland), anders werkt het geloof ik niet (optimaal).
Zelf heb ik de Firefox extensie gebruikt, die werkte perfect! Die is wel iets meer werk dan de Chrome extensie, omdat je in Firefox niet direct een Wanted List XML kunt importeren, maar de XML even moet openen in Kladblok oid en dan de code moet kopiëren en dan plakken in BrickHunter, maar dat is 2 keer klikken meer, dus dat valt mee.
Let er wel op dat je je Bricklink Wanted list voordat je deze exporteert natuurlijk 'netjes' hebt ingevuld: dus de juiste onderdeelnummers erop in de kleur die je wil hebben, anders krijg je daar een ander onderdeelnummer voor en dus niet de kleur die je wil op Bricks&Pieces (maar dat spreekt eigenlijk voor zich).
Deze applicatie heeft mij al een hoop tijd en frustratie gescheeld, dus ik hoop dat jullie er ook veel aan hebben! 😀
Veel bestelplezier!
Disclaimer: Ik ben niet gelieerd aan deze extensie of de maker ervan. Ik weet niet hoe het zit met privacyinstellingen, tracking, gegevensgebruik etc van deze extensie (je moet de extensie toestemming geven om je browsergegevens te lezen), dus gebruik naar eigen inzicht en op eigen risico.
Super, ik ga eens kijken. Dank je wel 🤩
Interressant Brick Rebel!
Bedankt voor het testen en delen.
🤗
Wow, op het filmpje ziet het er erg fijn uit zeg. Maar eens uitproberen. In de settings voor de extensie kun je trouwens het lezen van je browserdata uitzetten behalve voor de website waar je de extensie gebruikt, dat scheelt al een hoop qua privacy.
Werelds! Filmpje gekeken en dat werkt perfect 👍
De Chrome link werkt niet in je verhaal want de ingekorte versie is gekopieerd.
Dit is de juiste.
Ga hem zeker proberen als mijn B&P weer werkt.
Bedankt voor het delen Brick Rebel. Ziet er interessant uit.
Now that's veeeery interesting...
De Chrome link werkt niet in je verhaal want de ingekorte versie is gekopieerd.
Dit is de juiste.Ga hem zeker proberen als mijn B&P weer werkt.
Daar was ik ook al achter. Ik heb het in chrome al even geprobeerd, maar krijg geen prijzen van PaB en B&P terug nog. Hij lijkt alles wel te scannen maar niks te vinden.
Daar was ik ook al achter. Ik heb het in chrome al even geprobeerd, maar krijg geen prijzen van PaB en B&P terug nog. Hij lijkt alles wel te scannen maar niks te vinden.
Ok de reden hiervoor is dat je de permissies open moet zetten zodat de extensie je hele browser kan lezen. Dus alleen Lego.com openzetten werkt niet.
Ik moet zeggen dat ik daar niet zo happig op ben, dus ik weet nog niet hoe en of ik dat ga doen. Maar het werkt erg goed kan ik zeggen, de tool maakt 2 winkelmandjes kijkend waar de prijs het laagste is. Erg handig dit.
Ok de reden hiervoor is dat je de permissies open moet zetten zodat de extensie je hele browser kan lezen. Dus alleen Lego.com openzetten werkt niet.
Ik moet zeggen dat ik daar niet zo happig op ben, dus ik weet nog niet hoe en of ik dat ga doen. Maar het werkt erg goed kan ik zeggen, de tool maakt 2 winkelmandjes kijkend waar de prijs het laagste is. Erg handig dit.
Dat snap ik, en ik denk er zelf precies zo over (#paranoid 🤫 ). Daarom heb ik de extensie aan Firefox toegevoegd, en gebruik ik Firefox nu dus alleen voor het bestellen op B&P 🙂
Mijn Wanted List en het overige browsen doe ik sowieso in Chrome. Op die manier "leest" de extensie daar niet mee (alleen 'ome Google' 🙄 😆 🤭 ).
Fijn dat je iets aan de extensie hebt, in ieder geval! 👍
Bedankt voor het delen Brick Rebel, erg bruikbaar, en scheelt een hoop werk!
Dit klinkt wel erg handig. Voor mijn volgende bestelling ga ik daar zeker even induiken. Bedankt voor het delen
Graag gedaan 🙂
Nog een andere B&P-tip die misschien relevant is; sinds Lego de website heeft vernieuwd (afgelopen jaar ergens), kreeg ik ook heel vaak een error als ik mijn Bricks&Pieces mandje in de Winkelmand op shop.lego.com wilde zetten (laatste stap van het B&P bestelproces zeg maar). Ik was dan mijn bestelling (en een uur van mijn leven) weer kwijt.. 😫
Ik ontdekte dat dit altijd het geval was als ik nog was ingelogd in mijn Lego account op shop.lego.com. Dus tegenwoordig log ik mezelf altijd eerst uit, dan ga ik mijn Bricks&Pieces bestelling doen, toevoegen aan mijn winkelmandje, en pas met het afrekenen log ik pas weer in met mijn Lego ID. Op die manier heb ik nooit problemen gehad gelukkig.
Ik ontdekte dat dit altijd het geval was als ik nog was ingelogd in mijn Lego account op shop.lego.com. Dus tegenwoordig log ik mezelf altijd eerst uit, dan ga ik mijn Bricks&Pieces bestelling doen, toevoegen aan mijn winkelmandje, en pas met het afrekenen log ik pas weer in met mijn Lego ID. Op die manier heb ik nooit problemen gehad gelukkig.
Dit klinkt als het probleem wat ik de laatste weken heb, voorheen niet.
Dus je stelt als 'gast' je winkelmand samen en als alles in je winkelmand staat net voor checkout log je in?
Precies dat ja 🙂
Nadat de B&P order dus compleet is, komt die in je winkelmand op shop.lego.com te staan.
Daarna kun je nog eventueel andere dingen van de Lego webshop toevoegen aan je winkelmand en afrekenen.
Je logt dus pas in met je Lego ID tijdens de checkout.
Hopelijk helpt het ook met jouw probleem, Berthil!
Oh dit is briljant. Kan niet wachten tot ik thuis ben en dit kan gaan proberen.
Precies dat ja 🙂
Hopelijk helpt het ook met jouw probleem, Berthil!
Is gelukt! Bedankt voor de oplossing, heb meerdere keren met de TLG klantenservice aan de telefoon gehangen en enige oplossing was een Excel sturen naar een speciaal email adres maar duurt alleen maar NOG langer door dit alles. Binnenkort BrickHunter ook eens uitproberen.
Dit is echt geniaal! Dit heb ik echt nodig. Zoveel frustratie al mee gehad.
Bedankt voor het delen!
Gaaf zeg, deze ga ik zeker eens proberen!
Vandaag weer een bestelling gedaan (voor de Ideas smit) en maar meteen even gebruik gemaakt van deze tool.
Wat enorm fijn! Zo'n 60 lots, waarvan ik bij de helft het nooit in me opgekomen zou zijn om het bij Lego zelf te proberen omdat ik de verwachting had dat deze daar toch duurder zouden zijn, van mijn want list kunnen schrappen. Hartelijk dank Brick_Rebel!!
Fijn om te horen! 😀 👍
De tool is inderdaad ook érg handig om prijzen te vergelijken tussen BL en B&P, scheelt een hoop opzoekwerk.
#lieverluidanmoe 😎