Forum

Minimeeting / stamt...

Meldingen
Alles wissen

Minimeeting / stamtafel / ?

eti
 eti

Ik ben naast Lowlug ook lid van 1000steine en Byggepladen, en die clubs hebben iets wat wij bij Lowlug niet hebben: maandelijkse (of wat voor frequentie dan ook) bijeenkomsten in de buurt, gewoon voor de gezelligheid. 

Bij 1000steine is het de 'Stammtisch', die doorgaans in een restaurant of iets dergelijks plaatsvindt, waar ook nog weleens met Lego gedaan wordt. En bij Byggepladen hebben ze de 'byggemøder', waar een aantal mensen bijeenkomt voor een avondje kletsen en legobouwen. Die waar ik was, was in de kantine van iemand z'n kantoor, er werden pizza's besteld en mensen namen sets mee om aan te bouwen. 

Het is momenteel qua corona in NL natuurlijk even niet aan de orde, maar het lijkt me best leuk om dit in Nederland ook te gaan doen. Gewoon op Lowlug aankondigen: Minimeeting (of hoe we het ook willen noemen) in (noem een plaats), die en die dag, zo en zo laat, wie komt er ook? 

Ik ben benieuwd wat andere Lowluggers hiervan denken, klinkt dit leuk om af en toe te doen? Moet dit in een café of restaurant gaan plaatsvinden, of ergens in een zaaltje dat iemand weet te regelen? Wie denkt dat ie het leuk zou vinden om af en toe te komen? Hebben jullie verder briljante voorstellen? Ik ben benieuwd! 

Citeren
Topic starter Geplaatst : 14 november 2021 16:10
Moos liked
WvdP
 WvdP

Ik vind het eigenlijk wel een leuk idee! Samen bouwen is toch leuker dan alleen wink   Als er zo'n bouwavond wordt georganiseerd bij mij in de buurt, is de kans groot dat ik ook wel aanschuif.

De locatie maakt me dan eigenlijk nog niet eens zoveel uit. Ik denk dat het ook een kwestie van uitproberen is: wat is prettig en wat niet? Een café of restaurant ligt niet meteen voor de hand, maar als dat een eigenaar heeft die het heel leuk vindt om een zaaltje ter beschikking te stellen kan dat juist ook wel ideaal zijn. Ik zal eens nadenken over potentiële locaties bij mij in de buurt.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 14 november 2021 16:23
eti
 eti

Het kan ook met eten/drinken en zonder bouwen, nou ja alles kan natuurlijk. Het is allemaal een kwestie van uitproberen, dat sowieso.

Belangrijk is wat mij betreft dat het op het forum wordt aangekondigd - niet als officiële lowlugmeeting hoor, maar wel als laagdrempelige mogelijkheid om andere lowluggers te ontmoeten, ook voor nieuwe leden of leden die (nog) niet veel mensen kennen in het echt.

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 14 november 2021 16:32
Henk liked
Human

Leuk idee, als het niet al te ver is dan schuif ik ook wel eens aan. duim  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 14 november 2021 18:51

Idee is zeker de moeite waard om te onderzoeken. Ik heb geen briljante ideeen zo snel dus ik volg het topic even.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 14 november 2021 19:40

Samen bouwen?
Misschien samen sorteren? gehgeh  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 14 november 2021 20:28
Raven liked
Raven

Ik ben voor

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 14 november 2021 20:38
Geplaatst door: @sanderkoenen

Samen bouwen?
Misschien samen sorteren? gehgeh  

Dat sorteren doe jij ook altijd al in het huisje met Legoworld, je zou je werk er bijna van moeten maken. 😉

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 14 november 2021 22:00

Prima idee! Toevallig vandaag nog met Dirk van 1000steine over gehad. Was daar vandaag op bezoek. Net als eti lurk ik daar (en in mijn geval ook bij Brickantiers) ook mee. Wat mij betreft kan het ook bij iemand thuis. Heb wel eens wat afols een avond bij mij gehad, dat werd toen erg vroeg. 🤣

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 14 november 2021 23:37
Large

Lijkt mij ook erg leuk!

Vanaf wanneer het weer kan ergens vanaf een uurtje of 7 afspreken en een beetje ouwehoeren.

Zo mogelijk met genoeg ruimte om ook wat te bouwen evt biggrin  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 15 november 2021 13:45
Afol71

Zeker een leuk idee duim .

En niet om het gelijk te torpederen, maar dit soort initiatieven slagen het best op een regionaal niveau. Mijn ervaring op andere landelijke fora (niet Lego gerelateerd) is dat dergelijke stamtisch bijeenkomsten ook regionaal (vaak: per provincie) worden georganiseerd. Je zou dus eigenlijk per regio een initiatief kunnen starten en kijken of er animo is. Ik denk niet dat leden uit het noorden van het land iedere keer af zullen reizen voor een mini-meeting onder de grote rivieren (en vice versa).

Dus: Goed plan, start een regionaal initiatief, andere regio's haken vanzelf aan als ze zien hoe leuk en gezellig dit is wink .

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 15 november 2021 13:45

Of hebben het reizen er voor over. 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 15 november 2021 15:18

Goed idee, ik zeg welkom in Drachten 😀.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 15 november 2021 18:17

lol

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 15 november 2021 20:15
Geplaatst door: @griffon

Ruim een uur rijden. wink  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 15 november 2021 20:39
Raven

Hier in Zaandam is ook altijd ruimte voor slechte gesprekken sterke verhalen en een beetje LEGO.

Spoiler
Wederhelft
Heeft Ellie een excuus om naar haar hobbykamer te vluchten

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 15 november 2021 21:55
Afol71

Kijk, zo ontstaan er dus al initiatieven in Friesland en Noord-Holland duim  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 15 november 2021 22:55
alois

Ik ben helemaal voor. Nog meer Geldersen (naast Vertmaori) hier?

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 16 november 2021 12:52
eti
 eti

Draagvlak is er genoeg, zie ik. Leuk. Ik denk dat het het beste is, dat iemand die een geschikte locatie weet gewoon een datum prikt en op het forum de bijeenkomst aankondigt, waarop iedereen die wil komen zich kan inschrijven (het lijkt me prettig om van tevoren te weten hoeveel mensen er komen bij zoiets). Bij iemand thuis kan natuurlijk, als je dat wilt. In een café of restaurant kan ook, of als je een andere plek ter beschikking hebt.

Hoe  gaan we deze bijeenkomsten noemen? Minimeet? Afolklets? Blokjesbar? Stenentafel? 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 18 november 2021 00:04
Afol71 liked
WvdP
 WvdP

Blokjesborrel bij ...

Sorteersessie chez ...

Micromeet met ...

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 18 november 2021 21:52
Raven liked
Large

1x4 bier, plezier en vertier ...

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 19 november 2021 08:59
Peet
 Peet
Geplaatst door: @griffon

Hoe laat?

Een heel leuk idee ben alleen bang dat afstand inderdaad wel een dingetje kan zijn, zeker als je het "1x4 bier, plezier en vertier" gaat noemen.

Aan de nadere kant.. als ik zo snel in mijn hoofd tel moeten er zeker 8 a 9 leden, in Friesland,Groningen Drenthe wonen..

Maar doe graag mee.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 19 november 2021 11:41
eti
 eti

Dan organiseer jij er dus een in Assen. Ik vermoed dat de limburgers niet komen, maar er zitten natuurlijk wel meer lui in het noorden!

Sorteersessie vind ik niet zo'n beste benaming, althans het klinkt niet al te wervend. Blokjesborrel is wel een mooie.

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 19 november 2021 13:51
Human

en als je een druk bezochte meeting wilt hebben kun je het natuurlijk Gratis Lego of Goedkope Monorailonderdelen noemen. 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 19 november 2021 18:25
Aangord, Twan en Large liked
aawsum

lol lol  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 19 november 2021 20:21

Als corona het weer toestaat: welkom bij ons thuis

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 27 november 2021 21:44

Corona vindt alles prima. wink  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 27 november 2021 22:26
Raven

Das is Carola, net iets anders Sander :-).

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 27 november 2021 23:34
Deel: