Forum

LEGO Masters Poule

Meldingen
Alles wissen

LEGO Masters Poule

TAFOL

Voordat de uitzending van LEGO Masters van deze week begint (zaterdagavond, 20.00 uur) kun je hieronder zeggen wie jij denkt dat eruit gaan deze week.
Heb je het goed, krijg je een punt. Volgende week hetzelfde idee en de punten tellen we op. Aan het einde van het seizoen hebben we iemand die de meeste punten heeft verzameld. Die wint het recht om, tot het derde seizoen begint, op te scheppen over zijn/haar vooruitziende blik.

Wie van deze duo's wordt er volgens jou deze week naar huis gestuurd?

• Jan & Julien
  • Roy & Thomas
  • Ernesto & Marco
  • Marcel & Bibi

Citeren
Topic starter Geplaatst : 19 april 2021 06:51
Bassez

Poeh, lastig.
Ik zie Roy & Thomas en Ernesto & Marco wel ver komen....

Jan & Julien hebben ook wel kwaliteiten net als Marcel & Bibi.

Mijn voorzichtige gok is dan Jan & Julien eruit gaan.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 19 april 2021 07:16
LegoRK

Ik denk Ernesto & Marco omdat die niks met star wars hebben. 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 19 april 2021 08:16
Raven

Ik denk Marcel en Bibi, Bibi krijgt een mental breakdown

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 19 april 2021 09:35
aawsum
Geplaatst door: @tafol

Wie van deze duo's wordt er volgens jou deze week naar huis gestuurd?

• Jan & Julien
  • Roy & Thomas
  • Ernesto & Marco
  • Marcel & Bibi

Marcel & Bibi naar huis (al zijn dat wel de nieuwe Jan en Lola natuurlijk).

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 19 april 2021 15:36

Ik gok op Marcel en Bibi..

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 19 april 2021 16:31
Rick
 Rick

Hmm, lastig inderdaad. Ik zie één van die Belgische duo's wel winnen, dus ik denk dat één van de Nederlandse duo's er uit gaat. Marco en Ernesto gaan door het type opdrachten de laatste twee afleveringen wel goed, terwijl ze de eerste afleveringen echt niet goed bezig waren. Marcel en Bibi vind ik juist wat minder worden door de serie heen. Ik gok op Marcel en Bibi naar huis.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 19 april 2021 19:40
Koolin

Het is altijd lastig om te weten hoe ze het gaan doen, waar de Brick Master op let en de balans doet tippen, en of ze hun dag hebben.

Maar gezien de Star Wars opdracht in LEGO Masters Australia en wat er in de previews/trailers zat, denk ik dat Marcel en Ernesto er de meeeste moeite mee gaan hebben. Het is minder creatief (meer in lijn met de factie stijl bouwen) en erg technisch uitdagend (niets is recht en details moeten goed kloppen). Dus ik denk dat Marco en Ernesto eruit gaan.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 21 april 2021 10:23
Henk
 Henk
Geplaatst door: @rick

Ik zie één van die Belgische duo's wel winnen

Commercieel gezien het meest logische.............

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 24 april 2021 01:30

Ik hoop dat Marcel en Bibi eruit vliegen, voor de poule geef ik Ernesto en Marco op. SW is niet hun ding namelijk.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 24 april 2021 08:24
aawsum

Vergeet het maar, geen afvallers in de starwars aflevering.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 24 april 2021 20:19
LegoRK

Maar we kunnen wel gokken wie er wint toch?

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 24 april 2021 20:27
Raven

Ik denk dat Ernesto wint..... en die andere doet ook iets.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 24 april 2021 20:45
Large
Geplaatst door: @raven

Ik denk dat Ernesto wint..... en die andere doet ook iets.

Hahaha dat is het wel een beetje inderdaad lol  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26 april 2021 08:43
Raven

Nieuwe ronde nieuwe kansen ik zeg nog steeds bye bye marcel en bibi

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26 april 2021 15:57
LegoRK

Maar die deze aflevering gewonnen hebben maken ook wel kans om er uit te gaan denk ik.

Ligt puur aan de opdracht. gehgeh  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26 april 2021 16:00
Rick
 Rick

Ja die Marco en Ernesto hadden inderdaad helemaal niks met Star Wars   lol  

Ik hou het bij Marcel en Bibi er uit voor de finale of toch die Belgen, al zijn dat wel goed bouwers, maar niet zo sterk in "de verhaaltjes". Siegfried Thomas en Roy zie ik wel winnen. Of die ene en die andere, dat kan natuurlijk ook. look Ik blijf het een beetje een loterij vinden.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26 april 2021 19:55
Koolin

Begint wel erg een loterij te worden inderdaad. Lastig te weten wanneer wat belangrijk is. Technische vaardigheden lijken steeds minder belangrijk te worden en dan moet je het verhaal maar net goed verwoorden. De volgende aflevering kan wel eens Dag en Nacht gaan worden, waarbij het verhaal nog belangrijker wordt, ze moeten er namelijk 2 maken (een voor dag en een voor nacht) in hetzelfde bouwwerk.

Ik denk dat Julien en Jan weleens een veel te complex verhaal gaan maken.

Thomas en Roy kan beide kanten op, als ze een goed idee hebben lukt het misschien wel maar tegelijk kan het wel lastig worden als het niet duidelijk overkomt.

Marcel en Bibi is wel een goede combo, waarbij Marcel kan focussen op de gebouwen en het technische waarbij Bibi lekker met de verhaaltjes bezig is. Hetzelfde zie ik voor Marco en Ernesto, als die een goed idee hebben kunnen die nog weleens de finale gaan halen.

Loterij of niet, we gaan gokken en denk dat Julien en Jan eruit gaan op basis van het niet duidelijk verhaal. Maar only time will tell.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 27 april 2021 11:03

Het is maar een raar iets, lego Masters. Ik vond het koloniesatieschip juist het beste, laten ze het afvallen omdat het geen gevechtstoestel is. Het kan toch nu de onderhoudscrew vervoeren? Maar mss laat ik hier mijn voorkeur meegaan, ik ben weer met lego begonnen door de Y-wing van x jaar geleden (wit met geel).  Het is wat jullie zeggen, het is een loterij en het onderwerp moet je liggen. Voor mezelf vindt ik ze allemaal goede bouwers zolang ze maar hun ding kunnen doen. Dat vindt ik dus iets dat ontbreekt op de TV. 

Trouwens ik vindt het verhaal juist heel belangrijk, een bouwwerk dat mensen aanspreekt verkoopt. Kijk maar naar alle creatieve bouwsels op dit forum en Flickr. Het hoeft voor mij geen nieuwe bouwtechniek te tonen. Dus ik ben geen fan van Lego Masters, alleen van hun steentjesvoorraad. klappen  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 27 april 2021 11:36
Raven

Geen onverwachte uitslag, en terecht. Al was het allemaal niet hoogstaand. Op naar de finale!!!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 01 mei 2021 21:36
TAFOL

Jullie hebben nog iets minder dan 7 uur om jullie voorspellingen te doen voor de finale.

Mijn gok is dat Marcel & Bibi de finale winnen, Jan & Julien 2de worden en Roy & Thomas als laatste eindigen.

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 08 mei 2021 13:15
Rick
 Rick

Jan & Juliën zijn waarschijnlijk technisch de beste bouwers, maar ik betwijfel of ze het beste zijn in "de boodschap overbrengen", dus ik zet ze op nr. 3. Marcel & Bibi zijn een beetje de Jan & Lola van dit seizoen en waarschijnlijk goede kanshebbers op de overwinning. Ik blijf echter bij Thomas & Roy als winnaars, al zou geen enkele volgorde van de finalisten me verbazen.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 08 mei 2021 14:45
Raven

Roy en thomas winnen, marcel en bibi tweede en Jan en Julien laatste. Al zijn ze de beste bouwers zijn ze niet het meest "geliefd" onder de fan's. Vorige keer hebben ex geliefden gewonnen dus is het dit keer de beurt aan het stelletje.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 08 mei 2021 15:22
LegoRK

Ik denk dat het stel wint gevolgd door Marcel en Bibi en als laatste de echte moccers.

Het zou wel een leuke verrassing zijn als Jan en Julian naast een mooi bouwwerk een leuk verhaal er in hebben en winnen. 

Voor de competitie zeg ik dat dat zij winnen gevolgd door Marcel en Bibi en als laatste het stel. 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 08 mei 2021 15:35

Ik denk dat Roy en Thomas winnen, Marcel en Bibi tweede, en J&J als laatst. Ook zijn J&J naar mijn mening veruit de beste Moccer's, ik denk dat een van de andere teams het op het verhaal gaat winnen.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 08 mei 2021 16:03
Henk
 Henk
Geplaatst door: @henk
Geplaatst door: @rick

Ik zie één van die Belgische duo's wel winnen

Commercieel gezien het meest logische.............

Een duo uit Belgie wint, immers vorig jaar heeft een nederlands duo gewonnen. Het programma bedient 2 markten en die moeten beiden tevreden zijn. En zeker bij Belgen ligt dit soort zaken gevoelig, zelfs bij een spelletje als LegoMasters.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 08 mei 2021 20:39

Die Brickmaster maakte net wel een opmerking, waar mijn oortjes van begonnen te klapperen.

-Hij was nog niet bekend met het gebruik van minifig-beentjes voor ramen/schietgaten in een kasteel.

Volgens mij is dat toch 'the oldest trick in the book' voor castle-bouwers. look  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 08 mei 2021 21:36
Rick
 Rick
Geplaatst door: @bricknook

Die Brickmaster maakte net wel een opmerking, waar mijn oortjes van begonnen te klapperen.

-Hij was nog niet bekend met het gebruik van minifig-beentjes voor ramen/schietgaten in een kasteel.

Volgens mij is dat toch 'the oldest trick in the book' voor castle-bouwers. look  

Dat gebroken glas met transparante plates en cheese slopes van vorige week had hij ook nog nooit gezien en dat is nog wel gewoon "legaal".

Die reus/berg van Thomas en Roy vond ik nou niet bepaald herkenbaar neergezet trouwens. Het was ook wel een uitdaging, maar zeker een creatief idee.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 08 mei 2021 21:56
Raven

Zoals verwacht dus inderdaad niet de beste bouwers die winnen. Volgend jaar heet het programma dan ook Comersie Masters

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 08 mei 2021 22:47
Rick
 Rick

Ik vond die droge humor van Jan geweldig. lol  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 09 mei 2021 09:43
LegoRK liked
LegoRK

Wat het publiek betreft hadden Jan en Julien gewonnen en de andere twee teams gelijk geëindigd. Alleen door de "Brickmaster" en z'n chef is de uitslag anders geworden. 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 09 mei 2021 09:57
Large

Er was 1 Nederlands duo, 1 Vlaams duo en 1 Nederlands/Vlaams duo in de finale.

Get your facts straight wink  

Voor de internationale relaties heeft wel het meest tactische duo gewonnen inderdaad lol  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 09 mei 2021 10:15
Rick
 Rick

Ik denk dat Jan en Juliën goed hadden kunnen winnen als ze minder tijd aan het kasteel hadden besteed en misschien de helft van een kasteel aan de rand van de baseplates hadden gebouwd en meer tijd hadden geinvesteerd in het prominenter maken van het gevecht met de groenten en daar nog meer kleine scenes en natuurlijk beweging in aan hadden gebracht.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 09 mei 2021 11:24
ggj liked
Iook
 Iook

Ik denk dat je daar wel een punt hebt Rick. Een 'half' kasteel had ook de mogelijkheid gegeven om mooie scenes in het kasteel te maken. Nu stond er wel wat in maar kreeg niet het gevoel dat er op de binnenplaats paniek/drukte heerste omdat het kasteel werd belegerd door groente.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 10 mei 2021 07:40
ggj liked
ggj
 ggj

Ik had het kasteel en de heks meer betrokken bij het gevecht. De heks laten zweven op een grote paarse wolk ofzo en dan midden op dat plein allerlei ridders en de kasteeltoren laten veranderen in groentemonsters. Dan had je echt een eyecatcher gehad ipv dat het kasteel er maar wat bij stond en het echte gevecht zich ergens voor de poorten afspeelt. Dan zat je ook midden in het gevecht ipv aan het begin.

Jan en Julien waren imo de beste bouwers (o.a. goede NPU smile  ), Marcel en Bibi vond ik verassend goed, met name Marcel die toch het meeste werk deed van de twee, Bibi deed meer de aankleding. Thomas en Roy hadden wat mij betreft een iets te ambitieus idee en dat zag je tijdens het bouwen. Ze kregen het uiteindelijk wel af maar hoe. En een skipiste was het nog steeds niet echt.

Het waren dit seizoen iig wel allemaal teams die goed konden moccen ipv dat er mensen tussen zaten die niet veel konden zoals in seizoen 1.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 14 mei 2021 09:30
Deel: