We introduceren de Kleine LOWLUG Quarantaine Quiz!
Elderon en ikzelf hebben weer eens wat nieuws bedacht: De Kleine LOWLUG Quarantaine Quiz!
We hebben zeven keer zeven vragen voorbereid.
Van algemene kennis tot rekenen, het komt allemaal voorbij.
Natuurlijk zijn deze vragen niet makkelijk, maar wel hilarisch (tenminste, dat vonden wij..)
Via Google Forms heb je telkens twee uur de tijd de antwoorden in te sturen.
De punten voor de goeie antwoorden worden bij elkaar opgeteld en uiteindelijk komt er een ultieme winnaar uit!
De vragen gaan telkens om 20:00 uur live op YouTube, op 29 en 31 december en 5, 7, 12, 14 en 19 januari.
Om 22:00 uur komen de antwoorden online.
Uiteraard zullen we de video's met vragen, antwoorden en de Google Forms ook hier plaatsen, maar de mensen die geabonneerd zijn op het LOWLUG YouTube kanaal natuurlijk als eerste op de hoogte!
Wat geweldig dit!
Leuk idee!
ik neem aan dat het dan niet-googlebare vragen zijn?
Leuk idee..
Count me in!
Leuk!
Wie weet, als ik thuis ben doe ik mee
Ik heb de data voor de zekerheid in mn agenda gezet. Hopelijk lukt het alle keren om mee te doen.
Zitten we er al klaar voor?
Ik wel. Mevrouw koffiemoc doet nog ff een sigaartje.
Start nu op
En dag één is live!
Kijk hier de video en de antwoorden kan je via dit formulier insturen!
Is het de bedoeling dat je dit uit het hoofd doet?
Pffff.... niet te doen man
Is het de bedoeling dat je dit uit het hoofd doet?
Nee hoor. Je mag alle hulplijnen inschakelen die tot je beschikking staan. Kunnen we toch niet controleren 😆
Gelukkig
Ik weet 1 heel antwoord, op de laatste vraag. 😉
Zo, check
Hahaha, die film vragen, geweldig
Ik ben benieuwd of ik goed heb opgelet in al die slechte gesprekken in de huisjes in utrecht en denemarken
Nou, dat was toch zeker anderhalf uur puzzelpret. 🤗
Iedereen bedankt voor het meedoen! De vragen zijn intussen online gekomen en vind je hier.
Ik ga alle antwoorden die vóór 22.01 zijn binnengekomen nu nakijken. Nu nog inzenden telt niet meer mee voor de punten, maar je kan natuurlijk altijd voor het puzzelplezier de quiz doen.
Ik ben benieuwd of ik goed heb opgelet in al die slechte gesprekken in de huisjes in Utrecht en Denemarken

Ik heb een mening over de vrijheidsbeeld vraag. Dat onderstaande set niet is meegerekend vind ik een misser:
En daarnaast zijn er nog:
https%20Statue%20of%20Liberty&category=%5BBuilding%20Event%20Instructions%5D
Ik snap het, over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd, maar ik vind het een waardige interpretatie.
Ja, wij hadden ook die magnet sets en minifig-polybag meegerekend. Dat is toch ook een set? Uiteraard niet de architecture set New York, want de vraag was ' hoeveel sets van het vrijheidsbeeld', niet met het vrijheidsbeeld.
Verders hadden we alles correct.
Er werd gevraagd om sets ván het Vrijheidsbeeld, niet mét het Vrijheidsbeeld.
Dat de makers de "gear" niet hebben meegerekend is natuurlijk volledig terecht. Maar welke van bovenstaande vijf sets telt volgens hen dan niet mee?
Ja de antwoorden zijn zeker discutabel.
ik had de magneetsets ook meegeteld.
Er werd gevraagd om sets ván het Vrijheidsbeeld, niet mét het Vrijheidsbeeld.
Dat de makers de "gear" niet hebben meegerekend is natuurlijk volledig terecht. Maar welke van bovenstaande vijf sets telt volgens hen dan niet mee?
Dan klopt het antwoord van de NASA vraag niet. Als je ingehuurd wordt werk je evengoed wel voor NASA.
Dan zou de vraag moeten zijn “hoeveel stonden er bij NASA op de loonlijst”.
Ik heb hier 6 verschillende vrijheidsbeeldsets in bezit.
De uitslag van dag één!
Mahj - 7 punten
koffiemoc - 7 punten
LegoRK - 6 punten
aawsum - 6 punten
vertmaori - 4 punten
peet - 4 punten
TAFOL - 4 punten
Stuifzand - 3 punten
WvdP - 3 punten
mociain - 2 punten
Raven - 2 punten
Trijntje - 0 punten
Dus ik heb een vraag goed die ik dacht fout te hebben en een vraag fout die ik dacht goed te hebben. Lekker dan. Die van het vrijheidsbeeld heeft iedereen fout (incluis me) zo lijkt het
Ik mag de (Lego)schoolbanken weer in denk ik. En verplicht films kijken de komende tijd
Voor vandaag is het misschien handig dat de vragen iets eerder online komen, dus bij deze vind je ze hier.
De vijf laatste vragen zijn weer compleet anders dan de afgelopen keer, iets meer al puzzelend op te lossen, uitermate geschikt voor tijdens de oliebollen.
Antwoorden zijn weer in te zenden via een Google Form, dat houden we wel netjes tot tien uur vanavond aan.
Nou jullie hebben je wel uitgeleefd met die cryptische omschrijvingen
Het waren weer leuke vragen, het tweede deel is leuk gevonden!
Lekker bezig mannen, leuk!
Dit keer heb ik wel beter gescoord dan vorige ronde 😉
Het tweede gedeelte vragen is erg leuk!
Volgens mij heb ik mezelf zeker verbeterd dit keer. Op naar volgend jaar
Hij was weer leuk! Wel wat sneller te doen dan gister. Ik twijfel nog een beetje over één cryptisch antwoord.
Ingestuurd, dacht er rond 21:00 uur. Hopelijk meer dan de 4 van gisteren goed
Toch weer met eentje de mist in.