Forum

Meldingen
Alles wissen

Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? (2021)

Pagina 9 / 18

That's quite a lot. duim  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 11 mei 2021 06:19

This is what I've been working on. I don't take credit for the automated arm design, but after seeing it here

https://ideas.lego.com/projects/7d7f4e15-55e7-44c4-bb30-3a66b9cc0598

I really wanted to try it out for myself on a model garbage truck that I see in my part of the world. The result....

... one epic toy Garbage Truck!

I had to chop the video in half so it would post lol  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 11 mei 2021 08:10
KlaasK, Afol71 en LegoRK liked
KlaasK

Nice toy! 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 11 mei 2021 20:02

Na maanden sorteren, invoeren en opruimen eindelijk door 5000 kilo Lego heen. Het wordt tijd om weer eens wat te gaan bouwen.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 11 mei 2021 20:16
Geplaatst door: @raven

Kijk dat hoor ik graag. Toch niet iets met dinotrux toch..... (google maar eens)

het moet leuk blijven, dus nee, daar heeft het niets mee te maken 😀.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 11 mei 2021 21:14
Raven

Gelukkig dan maar, ik laat me (aangenaam) verrassen ...

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 11 mei 2021 21:48

@sky4walker 5000 kilo aan LEGO?! 😳 

Hoe ziet dat er uit? En hoe groot is jouw huis wel niet dan? 🤨 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 12 mei 2021 07:37
KlaasK liked

Yes, 5000 kilos of Lego he must be kidding. That would fill like a two bay garage from floor to ceiling, no including all the storage container. I think he must be joking. That would almost cost like $100,000!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 12 mei 2021 08:44
Afol71
Geplaatst door: @minoboys

... one epic toy Garbage Truck!

Nice truck! Lekker realistisch ook zo met die laadarm 👍

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 13 mei 2021 20:24

Ik ben een MMMM bouwwerk aan het slopen.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 13 mei 2021 20:45
Raven

Ik heb vandaag een kleine verbouwing gedaan aan mijn LEGO-kamer (nadat ik een scriptie had afgerond mocht dat van mezelf). De stellingkasten die er al stonden staan nu op een verhoging waardoor ze 7 CM naar achter gingen, klinkt als weinig maar geeft overal een fijn effect. En morgen staat het echt goed maken van een minifigure kast op het programma. Dan is alles netjes en goed gemaakt (er staat nu een kastje gemaakt van restjes).

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 13 mei 2021 20:47
Raven

Vandaag dan tijd gemaakt om samen met Romy een kast te bouwen. Ik ben blij dat ik de ruimte tot de mm heb benut en ik heb haar kunnen leren hoe je zoiets doet, meten, zagen en boren. Jong geleerd is oud gedaan.

372E84B2 2704 4095 9DF6 BF6F34AC4892

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 14 mei 2021 13:35
KlaasK liked

Hoe houd je die minifigs een beetje stofvrij?

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 15 mei 2021 11:00
Raven

Niet, af en toe schoon met perslucht en anders gaan ze in een lauw badje water.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 15 mei 2021 11:55
KlaasK

Dan moet je er een glazen deur voor maken.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 15 mei 2021 12:32
Raven

Daar kan ik wel eens naar kijken ja.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 15 mei 2021 20:02
KlaasK

Eerste begin van nieuwe moc:

20210517 082209
BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 17 mei 2021 09:32

Hey Dat is een tijd geleden. Ik wist niet precies waar ik dit bericht moest plaatsten, dus ik dacht hier maar. 

Ik was gisteren bezig mezelf opnieuw aan te melden! Jaren geleden was ik wel actief op het forum. Heb ooit nog eens eens een prijs gewonnen met een Lowlug Bouwwedstrijd... Superleuk. Ik kon nergens mijn oude profiel vinden dus ik heb m opnieuw aangemaakt met m'n oude gebruikersnaam.

Ik heb de laatste tijd weer allemaal ideeen en ben langzaam weer eens aan het bouwen gegaan. Ik ga ook meedoen met de nieuwst Voertuig bouwwedstrijd, leuk!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 17 mei 2021 11:14
Stuifzand and Twan liked

Weer een MoC design verkocht aan de Chinezen, dit keer een andere firma. Ik bouw alleen met LEGO en er is alleen LEGO bij mij thuis en het is mijn hobby, geen werk. Maar het is toch leuk als je op die manier erkenning krijgt én er zijn heel veel mensen die bouwen leuk vinden maar geen MoC van 700 Euro kunnen bouwen. Op deze manier kunnen meer mensen plezier hebben van mijn designs, ook zonder het LEGO logootje.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 17 mei 2021 18:08
Raven

Dan ga ik toch een mega brutale vraag stellen.... levert het nou echt wat op? Of id het met name de erkenning. #askingforafriend

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 17 mei 2021 20:12

Daar krijg ik wat wel vragen over maar kan/mag daar niks over zeggen. Maar na enkele deals van dit soort hebben we binnenkort een jacuzzi met 70 jets in de tuin staan. Deze laatste heb ik wat meer laten bloeden omdat ze eerder zonder toestemming gekopieerd hebben. Al had ik die Badewanne ook kunnen bestellen ipv van alle LEGO de afgelopen jaren maar goed 🙂

Ik bouw MoCs voor mijn eigen plezier en laat niet bepalen door de Chinezen wat ik als volgende ga bouwen. Het werkt andersom, ik bouw vanuit mijn passie wat en als ze er brood in zien melden ze zich vanzelf. Zo bleek ook vandaag weer, alles binnen 1 dag geregeld inclusief betaling.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 17 mei 2021 22:26
Large
Geplaatst door: @berthil

alles binnen 1 dag geregeld inclusief betaling.

Haha zo ze laten er geen gras over groeien lol  

Het blijft toch een vorm van waardering, een bijzondere, maar toch duim  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 18 mei 2021 07:33

Gisteren begonnen aan mijn eerste Classic Space MOC.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 18 mei 2021 07:39
LegoRK

De hele middag zitten bouwen uitproberen afbreken, etc.... Helaas geen resultaat. Het wilde allemaal niet lukken. freaked  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 18 mei 2021 17:38

Wat probeerde je te bouwen?

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 18 mei 2021 18:15
KlaasK
Geplaatst door: @legork

De hele middag zitten bouwen uitproberen afbreken, etc.... Helaas geen resultaat. Het wilde allemaal niet lukken. freaked  

Dat zijn vervelende dingen.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 18 mei 2021 18:25
LegoRK

Ja, ik wilde een handbike maken. Eerst van technic. Maar daarvoor heb ik geen wielen die groot genoeg zijn en ik ontdekte dat ik niet zo'n lange ketting heb.

Daarna op kleinere schaal maar ik kwam er niet uit met t stuurframe.

Zoiets dus:

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 18 mei 2021 19:00

6 eigen GBC designs verkocht aan China.
Nieuwe GBC aan het ontwerpen en bouwen met een kleursorteerder gebaseerd op PU.
Friends apartments set gekocht om de Friends modular uit te breiden met twee verdiepingen.
Alle onderdelen binnen van B&P om de Stonewars Ulysses te bouwen.
Maar vanavond eerst weer squashen na 5 maanden lockdown.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 19 mei 2021 19:01

Hi there again,

I've also been building! This is for a local show about half and hour away from me.

IMG 9328
IMG 9327
IMG 9326
IMG 9325
IMG 9329

Got some minifigures waiting to invade the MOC, newly bought jester, knights (still more on the way biggrin ) and pheasant. The light bluish gray bricks represent where the castle wall and tower are going to be. And my LEGO collection just couldn't stay in my bedroom, it had to slowly creep down the hallway to my brothers room lol lol

Bye!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 20 mei 2021 06:48

My younger brother is building this mining excavator. It will be really cool. Pretty good considering he is only 11 years old.

IMG 9330

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 20 mei 2021 07:10

That looks great! duim  

My first Classic Space MOC is finished. At the end of the day I will upload the pictures of the build on Flickr.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 20 mei 2021 07:23

I just opened my Bricklink store for the first time. It's so exciting. I only ship to Australia though so I probably won't be doing business with you guys. I may expand to international shipping some day.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 20 mei 2021 10:40
LegoRK

Ik heb een poging gewaagd om met tandpasta een canopy van krassen te ontdoen.

Dit is niet aan te raden moet ik zeggen want de krassen worden wel wat minder, maar er komen allemaal hele lichte krasjes bij van het poetsen. confused

1621694460714

Je kunt het eigenlijk niet goed zijn op de foto's vind ik.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 22 mei 2021 16:42

Ah, dat is balen.

Ik ben verder gegaan met Classic Space.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 22 mei 2021 17:53

10292 Friends Apartments aan het bouwen, al bijna klaar.
Vrij inspiratieloze build, veel saaie muur- en vloer onderdelen. De tapijten zijn wel weer leuk gedaan.
Meteen maar begonnen om te verwerken in twee verdiepingen in een Modular (eerst digitaal)

image
BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 22 mei 2021 18:11
Raven

Vandaag tijdens alle races maar eens wat kleine dingen bouwen. Te beginnen met wat wapens ontwerpen voor diverse fracties.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 23 mei 2021 10:56
Large
Geplaatst door: @raven

Te beginnen met wat wapens ontwerpen voor diverse fracties.

Ga je een parlement bewapenen wink  

Het verschil tussen factie en een fractie is dat het begrip factie niet gebonden is aan historische situaties met echte politieke partijen. Als politieke bewegingen of groepen voor de tijd dat er een parlementair systeem in een land tot ontwikkeling gekomen is, uit verschillende deelgroepen bestaan dan noemt men zo'n deelgroep een "factie". Het woord "fractie" wordt meestal in de enge betekenis gebruikt van "deel van een parlement".

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 23 mei 2021 13:13
Raven liked

lol

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 23 mei 2021 13:41
Raven

Ok.... lol  

Kwam weer een zak tegen waar ik al jaren iets mee wil doen. Dus ga ik vandaag een weg bouwen.

DE74765A C60F 459C 80A4 C6382773AAAA

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 23 mei 2021 13:46

Hi all,

The update on the castle wall:

IMG 9400
IMG 9398
IMG 9399

An update on the mining excavator, called a "liebherr"

IMG 9441

This is a really funny photo lol   of my cat sleeping in one of my brothers LEGO boxes lol

IMG 9404

So funny. Any ideas on how to improve my castle or the excavator? 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 24 mei 2021 07:34
Pagina 9 / 18
Deel: