Forum

Meldingen
Alles wissen

Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? (2021)

Pagina 15 / 18
Raven

Dat is wel magisteus......

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 06 oktober 2021 22:12

@ID5: Herkenbaar!!

Rood en geel met een beetje blauw kan je gebruiken voor de klassieke Castle look.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 06 oktober 2021 22:14
ID5
 ID5

@OrangeSpaceman, Ja classic castle look kan altijd nog, haha.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 06 oktober 2021 22:17
WvdP
 WvdP

Gebruiken als graffity op  de muren?

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 07 oktober 2021 09:49
KlaasK
Geplaatst door: @id5

Ben je leuk met je burcht bezig, kom je erachter dat er toch wel erg veel grijze blokjes in gaan zitten.

Ik heb veel blokjes, maar ben toch wel bijna door de grijze blokjes heen, wel genoeg blauw/rood/geel, maar ja...

Daar is een oplossing voor 😉

Misschien heb ik die zelf ook nog wel nodig, mijn DBG gaat wel erg hard.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 07 oktober 2021 10:04

There is a solution for that 😉

Haha.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 07 oktober 2021 10:53
Twan
 Twan
Geplaatst door: @chef_nl

Ik heb een beetje last van een builders block, ik heb inmiddels wel 30 prototypes gemaakt van het model wat ik wil maken, maar ik krijg het niet naar mijn zin.

Ik moet het even aan de kant leggen, en me op wat nieuws storten, ik merk dat het een beetje ten koste gaat van de lol. Ik ga maar eens een poging wagen om dit schip te bouwen:

Bad batch shuttle zit je lastig? Is idd ook wel moeilijk om te bouwen!

Die van Cad Bane is ook vet inderdaad!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 08 oktober 2021 21:44

Vandaag de uitdaging aangegaan om iets te maken voor de MMM.

Morgen gaat het resultaat op de foto biggrin  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 10 oktober 2021 22:57

The result will be photographed tomorrow biggrin  

Cool! Can't wait to see what it looks like! smile  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 11 oktober 2021 10:48
Twan
 Twan

Ik heb het hele weekend gesorteerd  what

Nu zit LBG, DBG, zwart & wit allemaal afzonderlijk op één plek, netjes per kleur en soort uitgesorteerd cool  

Dat zal het bouwproces wat soepeler maken klappen  

(m'n andere kleuren liggen momenteel in Denemarken duim )

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 11 oktober 2021 23:29
Geplaatst door: @twan
Geplaatst door: @chef_nl

Ik heb een beetje last van een builders block, ik heb inmiddels wel 30 prototypes gemaakt van het model wat ik wil maken, maar ik krijg het niet naar mijn zin.

Ik moet het even aan de kant leggen, en me op wat nieuws storten, ik merk dat het een beetje ten koste gaat van de lol. Ik ga maar eens een poging wagen om dit schip te bouwen:

Bad batch shuttle zit je lastig? Is idd ook wel moeilijk om te bouwen!

Die van Cad Bane is ook vet inderdaad!

Ik zit met de neus daar zitten behoorlijk wat hoeken in, en ik ben nogal een pietje precies, ik kan het wel oplossen door het wat te versimpelen, maar dat is eigenlijk tegen mijn principes. 😑 

Afijn, hij gaat nu gewoon even aan de kant, en wellicht komt het aha moment later nog feest  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 13 oktober 2021 09:53
Twan liked

Vandaag met behulp van een bouwlamp geprobeerd wat betere foto's te maken. In mijn topic kunnen jullie beoordelen of het gelukt is lol

20211017 171450
BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 18 oktober 2021 00:06
Minoboys liked
KlaasK

Aan het twijfelen of ik eerst de space shuttle ga opbouwen, of dat ik eerst weer verder ga met mijn Novemburcht.

Ik heb de boel liever niet door elkaar liggen.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 18 oktober 2021 17:04

Not sure whether I'm going to build the space shuttle first, or whether I'm going to continue with my Novemburcht first.

I think you should build your entry for the Novembertch! duim  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 18 oktober 2021 21:37

Voornamelijk met brainstormen (samen met Willie W)
Hoe we de schuur gaan isoleren en afwerken. (Ja, ondanks alle nadelen wordt het toch de schuur als Legokamer)
Hoe we de schuur gaan indelen voor de te maken layout en opslag onderdelen.
Hoe we layout willen indelen. Hoe we het zo slim mogelijk kunnen aanpakken. (Layout moet vervoerbaar zijn)
Kortom, heel veel om van te voren al over na te denken.

Dilemma: bij afmeting layout van onze voorkeur kunnen we daar niet alle losse stenen kwijt,
(en dat wordt alleen maar erger want van het weekend mag ik het Lego van mijn zusje ophalen - tig kilo)
Dus ook nog verzinnen waar we ons bonus Lego gaan laten.

Willie mag zich met de verbouwing buiten bezighouden, ik ben de komende weken/maanden zoet met het reinigen en sorteren van het bonus Lego. (dat Lego is tijdens vele verjaardagsfeesten gebruikt om een hele horde kids zoet te houden - Lego heeft dus met vele kleffe plakkende (taart, chips, ranja) kinderhandjes te maken gehad, dus dat moet eerst even opgepoetst worden)

In de tussentijd nog steeds niet klaar met het uitsorteren van de Starwars sets van mijn jongste telg.
(maar het schiet op, inmiddels bij de kleinere setjes aanbeland)
Wat een ellende, al die SW figs. Bricklink is ook echt niet heilig, heb toch echt fouten (of onvolledigheid) op BL ontdekt met hoofdjes.
(hoofdjes die niet in die set zouden kunnen zitten maar er wel in zaten, gedoe met open stud en hollow stud hoofdjes)

O ja, ook begonnen aan de ultieme uitdaging, iets met een burcht.
Was eigenlijk wat ik eerst voor "The sky is the limit" als idee in mijn hoofd had, maar past beter bij het burcht gedoe.
Bouwen buiten mijn comfortzone, dat wel. Geen idee of het gaat lukken.
Kortom, ik ben wel zoet de komende tijd.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 18 oktober 2021 22:40
LegoRK liked
Raven

Zo he, jullie zijn er maar druk mee. Succes met alles.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 19 oktober 2021 09:06

Hello, I found this new Castle Contest Looks like it could be lots of fun for castle builders. This is its first year it's like going to replace the CCC. https://brickscalibur.com/

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 19 oktober 2021 21:52
LegoRK liked
Raven

Mijn eerste stenen voor een burgt

image

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 21 oktober 2021 14:00
Twan and Large liked
KlaasK

Ik ben al verder met de burcht. Maar dan kom je toch net weer tekort confused  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 21 oktober 2021 18:21
Human

ik ben verder met een moc voor de Time Cruiserswedstrijd

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 21 oktober 2021 18:53
Raven

Dat tekort geloof ik niet te krijgen, afgelopen dagen weer wat sets uit SFW uitgepart. Er liggen er ook nog een aantal te wachten die ik kan kannibaliseren. Ik hoop vooral genoeg tijd te hebben. Mijn vakantie duurt tot volgend weekend dus dan heb ik mezelf de deadline gegeven.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 21 oktober 2021 19:03
KlaasK
20211022 164833
BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 22 oktober 2021 16:56
Afol71

SinterKlaasK MOC? wink  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 22 oktober 2021 17:23
KlaasK liked

Ninjago skelet draak uit elkaar gehaald en gesorteerd. Nu de laatste restjes opruimen.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 22 oktober 2021 18:27
Raven liked
ID5
 ID5

Bedenken hoe ik een achthoekig dak voor een toren moet maken, iemand nog voorbeelden?

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 22 oktober 2021 20:21

Als in een puntdak?

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 22 oktober 2021 20:51
ID5
 ID5

Dat mag, maar hoeft niet niet perse, alleen een dak rondom met de bovenkant open zou ook kunnen, daar ben ik nog niet helemaal over uit, ik hou alleen van die vreemde gaten over. Het wordt waarschijnlijk toch iets met plates maar dat heb ik nog niet zo vaak gedaan.

Ik was al een tijdje bezig met iets wat hierop lijkt, maar 't wil nog niet echt lukken:

Spoiler
toren

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 22 oktober 2021 21:17
Raven

Een Ninjago set uitgepart en na de lunch weer aan Novemberburcht. 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 23 oktober 2021 12:48

We had a lot of fun with out train set up this weekend. Now we've got six train sets! Check out this video of our train layout on our YouTube channel.  

lafldkan;lf

The yellow red and black train with the gray carriages is a moc and so is the blue one. More photos of them will be coming soon. 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 24 oktober 2021 07:16
Raven

Druk bezig met het “begin” van mijn burcht. Losjes gebaseerd op de Eltz in Duitsland. 

030269AC 041D 4D95 AE4E F99AB7222256
BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 24 oktober 2021 14:34
Berthil and KlaasK liked

I'm taking photos of my train moc at the moment

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 25 oktober 2021 04:04

Dat schiet al lekker op Raven!

Ik ben momenteel wat met ideeetjes aan het spelen voor lego snoep/ koek/ chocolade/ taart voor een kerst MOC. gehgeh  

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 25 oktober 2021 11:14
Raven

Nou vandaag weer veel kunnen doen. Heb voor mezelf de deadline op aanstaande zondag gezet. Inmiddels is de basis gelegd en kan ik beginnen met de "berg".

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 25 oktober 2021 15:23
Raven

Zoals gezegd vandaag wat grote lijnen uitgezet voor de volgende MOC.

571F0DC9 9740 490C B777 460B5055529A

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 25 oktober 2021 20:43
KlaasK

Vanavond de Hubble-telescoop gebouwd en ook de voet voor onder de spaceshuttle.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 25 oktober 2021 21:13

Na wat foto's te hebben geplaatst in de Discord kwam de vraag of ik een klein fotoverslagje wilde maken van PKH Trondheim (Noorwegen) waar ik afgelopen weekend was.

De Vrijdag

Vrijdag vloog ik om 14:20 richting Trondheim. Ik had al mijn GBC machines ingepakt en was klaar voor de vlucht. Er is een rechtstreekse verbinding tussen Amsterdam en Trondheim dus het was maar 2 uur en 15 minuten vliegen ideaal!

IMG 8296

Ik was wel een klein beetje zenuwachtig of mijn machines het koffer systeem van Schiphol zou overleven. Maar na wat vertraging op Schiphol kwam ik aan in Trondheim rond 17:00 en pakte daar de bus richting een station waar ik opgepikt zou worden door iemand van de organisatie. Het was niet heel handig dat degene die mij kwam ophalen niet bekend was in de stad dus na 20 minuten rond te hebben gelopen op een industrieterrein werd ik eindelijk opgehaald. Na een korte rit van 10 minuten kwam ik aan, tot mijn verbazing stond de bbq al aan. Blijkbaar BBQen ze in Noorwegen als het buiten 2 graden is. Na het eten ben ik begonnen met het opbouwen van de GBC machines.

Tot mijn schrik waren bijna al mijn machines kapot dus heb ik van 18:00 tot 22:00 geprobeerd zoveel mogelijk te maken voor de volgende dag.

Snapchat 843872712

Later die avond zijn we met z'n allen naar het hotel gegaan en hebben daar een biertje gedronken de sfeer was heel gezellig en de mensen spraken goed engels!

IMG 8304

De Zaterdag

Zaterdag ochtend zijn we vroeg begonnen met het GBC team om de puntjes op de i te zetten. De dag verliep vrij snel voor mij en het was continu heel druk. Veel machines gingen stuk dus ik heb overdag niet heel veel mee gekregen van de activiteiten op het event. Het was wel een keer gaaf om de machines voor een hele lange tijd aan te hebben. Nadat het publiek weg was rond 16:00 begon het stemmen op je favoriete moc. Ik had toen pas echt de tijd om foto's te maken:

IMG 8321
IMG 8311

Na het invullen van wat ik de beste mocs gingen we de stad in. We kregen een tour door Trondheim langs een paar van de kenmerkende gebouwen en standbeelden in de stad. Toen was het tijd voor eten! Alles was goed verzorgd alleen voor de drank moest je uiteraard zelf bijbetalen want Noorwegen. Naast het bord en bestek lag er ook nog een custom lego setje op tafel van 1 van de iconische gebouwen waar we tijdens de tour langs liepen.

IMG 8376

Na heerlijk te hebben gegeten begon de veiling voor een goed doel het bieding spel was onwijs leuk om te zien maar de prijzen werden vaak opgedreven dus ik ben met lege handen terug gegaan naar het hotel. 

De Zondag

De zondag verliep eigenlijk alles heel goed bij de GBC tafel de machines werkte goed dus er was meer tijd om even rond te lopen en te kletsen met andere bouwers! Nadat het publiek rond 16:00 weg was begon het afbreken en de prijs uitreiking. De 2 organisators presenteerde de uitreiking erg leuk en de ster van de avond was de minifig schaal van de iconische kerk van Trondheim terechte winnaar.

IMG 8313
IMG 8312

Ik ben ook nog in de prijzen gevallen in de categorie beste GBC ik heb hierdoor de LEGO technic 42128 gewonnen maar helaas had ik daarvoor geen ruimte in het vliegtuig dus ik heb die ter plekke verkocht :). Er was voor het weekend ook nog een verplichte competitie, iedereen moest een markt kraampje maken en ik had er voor gekozen omdat zo Nederlands mogelijk te doen.

(ik heb hier nog geen foto van)

Helaas heb ik hier niks mee gewonnen. Nadat alle prijzen uitgereikt waren werd bekend gemaakt hoeveel geld er in gezameld was voor het goede doel. Ik weet het niet meer precies maar het was iets van 6500 euro voor Fairytalebricks, maar bind me hier niet op vast! Tijdens het inpakken werden we verzorgd met heerlijke pizza's en toen was het evenement alweer afgelopen. 🙁

Al met al een geslaagd event en veel leuke mensen ontmoet! Ik ben er waarschijnlijk weer bij in April volgend jaar!

(owja en normaal ben ik niet echt van de verslagen dus er zal vast hier en daar geen komma staan of iets niet helemaal Nederlands technisch kloppen)

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26 oktober 2021 17:42
Aangord, LegoRK en Barthezz_Brick 4 heeft het geliked
Human

Leuk verslag, jammer dat je modules kapot waren. Was je nou de enige Nederlander/buitenlander daar?

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26 oktober 2021 19:11
Raven

Super leuk om te lezen zo. Jammer dat je zoveel werk had aan je modellen maar dan weet je dat dit volgende keer anders moet ;-). Inderdaad een terechte winnaar wat een mooie build. 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26 oktober 2021 19:12

Leuk verslag! Ook een tof setje dat je gekregen hebt. Het zou leuk zijn om ook foto's van je eigen creaties toe te voegen 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26 oktober 2021 19:13
Geplaatst door: @human

Leuk verslag, jammer dat je modules kapot waren. Was je nou de enige Nederlander/buitenlander daar?

Ik was de enige Nederlander, maar ik kende al een paar Noren daar. Mijn modules waren niet stuk gegaan maar wel een paar van de andere mensen in de loop 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26 oktober 2021 19:39
Pagina 15 / 18
Deel: