Forum

Meldingen
Alles wissen

Station Harlingen

Anadho

Mijn eerste MOC: het station van Harlingen. De huidige versie bestaat uit 5309 blokjes. Inmiddels heb ik ook de fietsenstalling klaar maar die heb ik nog niet in Stud.io gemaakt. Ik hoop die binnenkort te kunnen toevoegen.

Citeren
Topic starter Geplaatst : 19 november 2021 20:52
Onderwerp trefwoorden
Anadho
Station Harlingen   Achteraanzicht left front
Station Harlingen   Vooraanzicht
BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 19 november 2021 20:56

Ziet er netjes uit. Gaat het ook nog langs een spoor komen of blijft het digitaal?

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 20 november 2021 14:06
Anadho

Jazeker, en nog geautomatiseerd ook!

20211019 114724

 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 20 november 2021 15:17

You should try build a Moc train!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 20 november 2021 21:13
Anadho

Hi,

Oh yes, I will try to build a MOC train one day. But right now I'm busy with the station and the automation of the track. 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 20 november 2021 21:30
Raven

Hele mooie start. Succes ik herken het meteen. Jaren lang daarop aangekomen richting de HT- race. 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 20 november 2021 21:32
Anadho

Dank je Raven!

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 20 november 2021 22:29
aawsum

Mooie combi zo. Wat voor automatisering ben je aan het maken?

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 20 november 2021 23:28

Oh wauw. Ik ben erg onder de indruk! Ik ben zelf met een treintje bezig maar niet zo mooi als dit! 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 21 november 2021 01:00
Anadho
Geplaatst door: @aawsum

Mooie combi zo. Wat voor automatisering ben je aan het maken?

Ik gebruik NodeMCU mini computers met Bluetooth om componenten te automatiseren. Zo heb verschillende controllers gemaakt: voor de wissels, de spoorwegovergang en de seinpalen. De track controller bestuurd het hele gebeuren. De NodeMCU computers communiceren met elkaar middels Message Queueing (MQTT). De motortjes voor de wissels en de spoorbomen zijn van TrixBrix, net als de seinpalen. Ik ben nu bezig met de blokbeveiliging: het is de bedoeling dat er 3 treinen gelijktijdig op de baan kunnen rijden die netjes blijven wachten als er een blok bezet is en weer verder rijden zodra het blok weer vrij is. Zitten al heel wat uurtjes programmeerwerk in.....en komen ook nog wel wat uurtjes bij. 

 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 21 november 2021 10:37
Anadho
Geplaatst door: @the_blue_budgie

Oh wauw. Ik ben erg onder de indruk! Ik ben zelf met een treintje bezig maar niet zo mooi als dit! 

Dank je Blue_budgie!

 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 21 november 2021 10:38
Anadho

Hierbij een overzicht van mijn project. Je ziet een deel van de NodeMCU computers en alle bedrading. Ook de TrixBrix wissel- en spoorwegovergang motoren zijn zichtbaar alsook de seinpalen. De spoorbomen gaan niet alleen op en neer, de waarschuwingslichten knipperen ook en er klink een alarmbelletje. 

De tweede fietsenstalling is net klaar maar staat nog los: die moet nog worden opgenomen in de bestrating. 

Het station is modulair opgebouwd: het middengebouw bestaat uit drie delen: begane grond, 1e verdieping en dak. De zijvleugels bestaan uit 4 losse delen waar ook de daken van af kunnen. Het gebouw is 1 meter en 30 centimeter lang en bijna 40 centimeter hoog.

20211121 094513 2
BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 21 november 2021 10:55
Afol71 liked

Cool project!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 21 november 2021 11:00
aawsum
Geplaatst door: @anadho
Geplaatst door: @aawsum

Mooie combi zo. Wat voor automatisering ben je aan het maken?

Ik gebruik NodeMCU .... 

 

Ah een echte die hard. Succes. Ben benieuwd naar de werking.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 21 november 2021 13:17
Deel: