Forum

Zelf een LEGO Skirt...

Meldingen
Alles wissen

Zelf een LEGO Skirt maken

Heeft er hier iemand ervaring met het zelf maken van de skirts/rokjes of jurken voor lego minifigs? Ik wil graag een eigen skirt maken voor mijn MOC's. Nu vraag ik me af welk materiaal Lego hiervoor gebruikt. Het materiaal dat ik zoek moet aan een aantal voorwaarden voldoen. Ik moet het kunnen bedrukken en het moet met een lasersnijder gesneden kunnen worden. Nu is dat laatste meestal geen probleem, maar toch kom ik er nog niet helemaal uit.

Heeft iemand ideeën?

Het gaat om zo'n skirt: BrickLink - Part 16816 : LEGO Minifigure Skirt Cloth Length 10mm [Minifigure, Body Wear] - BrickLink Reference Catalog

Citeren
Topic starter Geplaatst : 27 oktober 2021 08:42
Twan
 Twan

Hoi, is het al gelukt?

Ik zou eigenlijk geen idee hebben, maar je kunt natuurlijk gewoon altijd een aantal materialen proberen, en kijken wat het beste werkt! Misschien heb je voor een goed bedrukte cape nog een bepaalde coating nodig, maar dat zou je dan moeten opzoeken.

Een exacte match qua materiaal van Lego zal je nooit hebben.

ik heb wel eens bij capes4minifigs ( https://www.capes4minifigs.com/store/) besteld, volgens mij gebruiken ze daar gewoon vrij standaard materiaal. je zou eens kunnen vragen!

Ik ben erg benieuwd naar je resultaten!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 06 november 2021 17:39

Ik ben op dit moment met canvas doek aan het experimenteren, zodra ik meer weet laat ik het weten. 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 18 november 2021 13:55
Twan liked
Deel: